fbpx

לא מתמנגלים

ביום העצמאות, לא חייבים להעמיס את המנגל, הציוד והמתבגרים ולנסוע לעשות “על האש” ביער בצפון או בחורשה בדרום. אפשר גם לנסוע עם המשפחה למסעדה איכותית הממוקמת בלב הטבע

מסעדת רוברג במושב לבנים

בגליל יש כמה מסעדות שף איכותיות שממוקמות בתוך הטבע, ביישובים קטנים ונידחים יחסית, שמהם נשקף נוף מרהיב. מסעדת רוברג של השף אילן רוברג הנמצאת ביישוב לבנים שמצפון לכינרת היא אחת מהן. המסעדה נפתחה לפני קרוב לשמונה שנים – ביולי 2006, אך מלחמת לבנון השנייה הבריחה את תושבי הגליל למרכז ו”קלקלה”, לרוברג את ההתחלה. למרבה המזל, ההמשך היה מוצלח הרבה יותר. המסעדה המשפחתית של רוברג נמצאת במבנה יפה בסגנון המסעדות הכפריות בשווייץ ובאוסטריה ומחלונותיה נשקף הנוף המרהיב של הכינרת. במקום עובדים ארבעת ילדיו של רוברג, שלמדו את רזי המקצוע. רוברג משתמש בחומרים טריים מהאזור (מלבד שום ובצל שאינם חביבים עליו) ומציע גם את יינות הגליל המשובחים המיוצרים ביקבי הסביבה – וכל זאת לצלילי מוזיקה ישראלית נינוחה.

כדי להתרשם ממגוון הטעמים והמנות, קיבלנו את תפריט הטעימות המציע קצת מכל דבר. פתחנו בלחם הבית עם חמוציות וצימוקים, איתו הגיעו מבחר מזטים מצוינים – כמו למשל קבבוני טלה עם חציל וטחינה, חצילים ברוטב עגבניות, קולרבי כבוש ולביבות גזר. גם ההמשך היה מלבב: פילה דג המושט עם רוטב צ’ילי וגלידת וואסאבי היה נפלא. המרק הכתום, שבו יש מלבד דלעת ובטטה, גם תפוזים ומעט טיפות של ערק היה מפתיע ומצוין. לאחר שקיבלנו סורבה פסיפלורה לצינון החיך עברנו לעיקריות – סטייק אנטריקוט עם צ’ימיצ’ורי, ביס בורגר (המבורגר זעיר), חזה עוף ברוטב בוטנים, בשר טחון בציפוי פירה ברוטב יין ופרגיות ברוטב סילאן על מצע אורז. כולן היו עדינות, מדויקות ומעולות. לקינוח קיבלנו מלבי שהיה עשוי מפודינג חלב קוקוס עם רוטב רימונים – מנה מאוד לא שגרתית וטעימה במיוחד.

מילה שלנו: עבור מי שמגיע לאזור הכינרת, מסעדת רוברג בלבנים היא עצירת חובה. גם טבעונים וצמחונים יקבלו כל מה שצריך וישבעו, אומר השף רוברג – ואפילו הרגישים לגלוטן ימצאו את מבוקשם. יש כמובן גם ארוחת ילדים של שניצל וצ’יפס, אבל גם יש סיכוי טוב שהילדים יתפתו לטעום דברים יותר מתוחכמים. בקיץ מתקיימות במסעדה סדנאות בישול ואף קייטנת בישול מעניינת.

איך מגיעים? אין זה משנה אם מדרום או מצפון, עליכם לפנות מכביש 90 בצדה הצפון מערבי של הכינרת לכביש 8077 המפותל, המוליך ללבנים. סעו בזהירות – חזיר בר או צבי פזיז עשויים לקפוץ מהשיחים לכביש בכל רגע.

# מסעדת רוברג – מושב לבנים, המסעדה כשרה ואינה פתוחה בשבת, לאתר המסעדה

אריאל קרס

מקום בלב ברעננה

את “מקום בלב” ברעננה אני מכירה מאז שהמסעדה נפתחה. כבר אז המקום הזה שבה את לבי בייחודיות שלו, ובכל פעם שביקרתי בו תמיד הייתה לי תחושה שאני נמצאת במקום אחר, בלב פרדס פסטורלי, ולא ברעננה. אין ספק שבחיים הלחוצים שלנו, השהייה במקום כזה, שמסמל בעיני מעין אי של שקט, מהווה עבורי תמיד רגיעה נעימה.
רגיעה עד כדי כך שגם שהייה עם הילדים ב”מקום בלב” הופכת לבילוי משפחתי רגוע בו אפשר להזמין מהתפריט המשובח שלל מאכלים שמוכנים במקום, ולהנות מהדשא הירוק, צבעי הפרחים ורחש המים שזורמים בניחותא. לכל היתרונות האלה, נוספה עכשיו עוד סיבה לבקר – תפריט טבעוני. או ליתר דיוק – התאמה טבעונית של כמה מהמנות המבוקשות במסעדה: רול בריאות עשוי מקמח, מעט מים ומחמצת, נאפה על טאבון עצים, וממולא בגבינת טופו וחציל בלאדי כפרי; ממולאים צמחוניים – קישוא, עגבנייה, פלפל, בצל או חציל, הממולאים בתערובת של פטריות שמפניון, אורז מלא, עדשים ותבלינים; ופסטה פרימוורה אלי אוליו – העשויה מחיטת דורום בשילוב ירקות אביביים וביניהם פרחי קישוא, ברוקולי, אפונת גינה, עגבניות וזוקיני בשמן זית.

מסעדת מקום בלב 5
צילום באדיבות יח”צ

אם תסתובבו במקום, תראו את גינות הירק של חיים שסטל, הבעלים של המסעדה, שמאמין כי הגוף שלנו צריך לאכול את מה שנובט וגדל מהאדמה שבה נולדנו. ב”מקום בלב” מגדלים את ירקות העונה בחממה לצד תוצרת טרייה ואורגנית. גם זה סוג של טבעונות, לא?

מילה שלנו: למי שמעולם לא ביקר ב”מקום בלב” כדאי לתכנן ארוחה זוגית או משפחתית, לקחת את הזמן וליהנות מהחוויה. מיועד לא רק לטבעוניים אלא לכל מי שאוהב לאכול אוכל איכותי ונהנה מהטבע.

איך מגיעים? אפשר להגיע מהרצליה או מצומת רעננה. בכל מקרה נוסעים בכביש האחורי העוקף של רעננה, ומחפשים את השילוט המתאים.

# מקום בלב – רחוב פרדס משותף 5, רעננה, לאתר המסעדה

נירית צוק

פונדק הג’חנון בבית לחם הגלילית

בית לחם הגלילית היא מושב ותיק השוכן בתוך יער אלונים מקסים בגליל התחתון, באחד האזורים היפים ביותר בארץ – במיוחד בעונת האביב. בית לחם הגלילית היתה בתחילת המאה הקודמת מושבה של גרמנים טמפלרים, וניתן למצוא בה גם שרידים של ישוב ישראלי עתיק המוזכר בספר יהושע שבתנ”ך כחלק מנחלת שבט זבולון. כיום מושך הרחוב הראשי של המושב מטיילים רבים, כי הוא שומר על צביון המושבה הטמפלרית הישן והרומנטי ונמצא סמוך לצמתים מרכזיים בדרך מהמרכז לצפון הארץ – צומת התשבי, צומת השומרים, צומת ישי וצומת המוביל. אם אתם מגיעים לסביבה כדאי לכם לקפוץ לפונדק הג’חנון הנעים והמזמין, שנמצא על רחובו הראשי של הכפר, שמשני צידיו בתים ומבנים טמפלריים ובאחד מהם שוכן הפונדק.

את פונדק הג’חנון הקימה משפחת ילין לפני כעשרים שנה. בתחילה הוגשו בו בעיקר מאכלים תימניים כמו ג’חנון ומלאווח. עם העלייה בביקוש ובתיירות של סופי השבוע התרחב התפריט ואיתו התרחב הפונדק והפך למסעדה קטנה וביתית, שבה אפשר לשבת בפנים או בחוץ. אנחנו הגענו ביום אביבי נעים וטעמנו בתחילה מסלטי הבית הטריים וכמה מנות ראשונות. קיבלנו חמין טעים מאוד עם טיפה סילאן, שהקנה לו טעם מתקתק במקצת. לידו הוגשו קוסקוס, לבנה, פיתות טריות וסלטי כרוב חמוץ מתוק, גזר, חומוס ועוד. במיוחד מצאו חן בעינינו עלי הגפן הממולאים באורז המוכנים במקום, שהיו בעלי טעם עדין. בהמשך קיבלנו מלאווח מעולה עם רסק עגבניות ומרק תימני משובח מלווה בחילבה. לקינוח יש עוגות, גלידה ובקלאווה – אך אנחנו היינו כל כך מלאים והסתפקנו בקפה טוב וחזק. בפונדק הג’חנון יש, כמובן, גם ארוחות ילדים עם שניצל, קציצות, צ’יפס ואורז – והמחירים בו עממיים ושווים לכל כיס. המסעדה מרווחת, החוץ נעים ומוצל והשירותים נקיים.

מילה שלנו: אחרי הארוחה הדשנה בפונדק הג’חנון אפשר לטייל ברחובו הראשי של הכפר, להתרשם מהמבנים הטמפלריים ולבדוק אטרקציות נוספות כמו חוות התבלינים המפורסמת, בית פיין ההיסטורי, שביל פרות החלב או ספא בית לחם הגלילית. מומלץ למי שמטייל באזור או אפילו עובר בו בדרכו מהדרום לצפון או להיפך.

איך מגיעים? מצפון – נוסעים בכביש 77 מצומת המוביל לצומת ישי. לאחר מכן פונים ימינה בצומת אלונים לכביש מספר 7513 המוביל לבית לחם הגלילית. מדרום – מגיעים ליקנעם ופונים ימינה בצומת התשבי. לאחר מכן ימינה בצומת השומרים ומיד שמאלה בצומת אלונים לכביש 7513.

# פונדק הג’חנון – בית לחם הגלילית, לאתר המסעדה

אריאל קרס

יום העצמאות: חג המנגל והזיקוקים

חיים במגזין: מגזינים לילדים ולנוער ששרדו את מהפכת האינטרנט

איך נכון להתמודד עם “מלחמת העצמאות” של המתבגר?

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.