fbpx

ילדים גדולים

 

בדקנו עבורכם: היכן מומלץ לבלות עם המתבגר בחופשת הפסח?

 

קרקס שודדי הקריביים

הרעיון לקחת אתי את כל בני המשפחה לקרקס גרר מבטים מופתעים מצד המתבגרים בחבורה. “את בטוחה שיש לנו מה לעשות שם?”, שאלה הגדולה, והסנדוויץ’ הרים לרגע מבט מהפלייסטיישן – מצפה לתשובה. אני בטוחה, עניתי, הולך להיות לנו ממש כיף.
האמת היא שבכלל לא הייתי בטוחה. זיכרונות הילדות שלי ממופעי קרקס הם בעיקר של אוהל גדול, צפוף ומחניק, ליצנים מפחידים עד מוות והרבה הרבה רעש ובלגן. למרות זאת, הרצון החזק שלי לבילוי משפחתי – כזה שיכלול בתוכו גם את הילדים הגדולים – היה חזק כל כך, שהחלטתי ש”הולכים על זה” ויהי מה.

circus
צילום: רועי ברקוביץ

כבר בכניסה לקרקס הופתעתי לטובה. המקום היה “מתוקתק” לחלוטין, החל מכך שהתורים לא היו נוראיים והמקום נראה מסודר ונעים. המופע עצמו התגלה כמהנה ביותר – כזה שבאמת מתאים לכל גיל. פשוט, כל אחד מבני המשפחה נהנה ממשהו אחר. הפיצי, לדוגמה, נהנה מסיפור המסגרת על שודדי הים והנסיכה ומהאתנחתא הקומית שסיפקו הליצנים (שהפעם לא נראו לי מפחידים כלל), הגדולה נהנתה ממופעי הריקוד ומהמוזיקה הקצבית, המתבגר נהנה ממופע האופנוענים שנהגו בתוך כדור ברזל, ואנחנו ההורים נהנינו מהמוזיקה הקצבית וה’אקשן’ ובעיקר מהחיוכים של הילדים.
המופע כלל אמנים מרחבי העולם: אקרובטים, שלישיית נאבאס מאקוואדור, הפי שף הסיני, דואו פופאזוב הרוסי בקטעי חץ וקשת מסוכנים, אנה פיליפובסקה מפולניה שביצעה תעלולים בכדור מים, ועוד ועוד. הדבר היחיד שהיה פחות חביב במופע הוא תאונה שבה נפל אחד מהנהגים מהאופנוע. אציין רק שהתאונה טופלה במלוא המקצועיות, ובתוך דקות אחדות הגיע צוות רפואי ורוכב חדש – שהחליף את הפצוע בזירה. המופע המשיך, לא לפני שהמנחה הרגיע את הקהל הצעיר והמבוגר שהכול בסדר.
בקיצור, הבילוי בקרקס מומלץ בחום לכל הגילים, על אף היותו יקר יחסית (119-109 שקל לכרטיס).

# קרקס שודדי הקריביים – קרקס בינלאומי, אצטדיון רמת גן (ליד קניון איילון), 26.4-15.4, לפרטים נוספים

נירית צוק

_______________________________________________________

החלקה על הקרח

כשצופים בהחלקה על הקרח בטלוויזיה, המשתתפים נראים תמיד כה קלילים ויפים, כמו מרחפים על הקרח, וזה רק עושה חשק להצטרף אליהם. אבל האמת היא שמדובר בעסק לא פשוט בכלל, והמחליקים המוכשרים (בכל הגילים, אגב) מתאמנים לא מעט כדי להגיע ליכולות מרשימות. דווקא בגלל זה הבילוי בהיכל הקרח בחולון הוא אופציה נפלאה עבור מתבגרים, שמרגישים שהכול כבר “קטן עליהם” ושמחים לאתגר את עצמם.

 

צילום: אילן נחום
צילום: אילן נחום

בשבת האחרונה הגעתי עם בני משפחתי להיכל, כולנו חסרי ניסיון בהחלקה, ולאחר שסופקו לנו במקום נעליים מתאימות (עד גיל עשר מסופקות גם קסדות, מעל גיל עשר אין צורך בקסדה) נשמנו עמוק ונכנסנו למתחם. יצאנו משם מיד, רק כדי להצטייד בקפוצ’ונים החמים שהבאנו איתנו בתיק – וטוב שכך. אל תתנו למזג האוויר החמים בחוץ להטעות אתכם, החלקה על הקרח היא בילוי שמצריך בגדים חמים בכל עונה בשנה. ההמלצה שלי היא להצטייד גם בכפפות צמר, פשוט כי הרבה יותר נעים ליפול על הקרח בלי שכפות הידיים יהפכו לקרטיב (ואתם תפלו לא מעט אם זהו ביקורכם הראשון במקום).
בסך הכול מדובר בבילוי יוצא דופן ומהנה, אם כי לוקח קצת זמן להתרגל לרעיון שבאנו “לעבוד קשה” – במובן החיובי. אל תסמכו על כך שתוכלו לאחוז באמצעות כפות ידיכם במעקה נוח ולהחליק לאורכו בנוחות מרבית. זה לא המצב. אמנם יש מעקה, אך לא כל כך נוח לאחיזה, וכנראה שזה גם מכוון. כן, כדי שלא תהיה לכם בררה ותקבלו אומץ לשחרר ולהתנסות (וליפול, כבר אמרנו). הרעיון הוא לא לוותר לעצמכם, הורים ומתבגרים כאחד, ופשוט להחליק – למרות הקושי. אנחנו ראינו חבורות של בני נוער שהחליקו נהדר, חלק מהם בעקבות ניסיון בהחלקה על רולר בליידס ואחרים בזכות האימונים קבועים במקום. האווירה במקום נעימה בהחלט – המוזיקה טובה, החבר’ה המקצוענים מעוררים השראה (אנחנו זכינו לראות נערה צעירה יחד עם המאמנת שלה בשעת “בלט על הקרח”, כמעט כמו באולימפיאדה), השירותים מצוחצחים, ואחרי המאמצים הכבירים אפשר לקנח בגלידה או פיצה טובה בבית הקפה החביב שנמצא בהיכל.
במהלך חול המועד יוכלו המבקרים ליהנות ממופעי ראווה קצרים של הוקי קרח ושל רקדנים מקצועיים בהחלקה אמנותית, והאחים הקטנים יותר יוכלו להתאוורר בפינת איפור ויצירה. התשלום: 65 שקלים להחלקה בת 45 דקות; הטבות למגוון ארגונים, חברות וגופים, ולמחזיקי כרטיסי האשראי ישראכרט, ויזה כאל ולאומי קארד.
בשורה התחתונה: בילוי מאתגר, מהסוג שבו המתבגר ייתן לכם יד ויחדיר בכם אומץ ולא ההפך. לפחות אם אתם פחדנים כמוני.

# Ice Peaks (פסגות הקרח) – היכל הקרח בפארק פרס בחולון. שעות פתיחה לקהל הרחב בשבתות ובחופשות: כל יום, בין השעות 24:00-10:00. מומלץ לאמת שעות פעילות באתר החברה (במקום מופעלים גם חוגי החלקה אמנותית וחוגי הוקי קרח). לפרטים נוספים


מאיה טל

_______________________________________________________

 

rio 2

הסרט “ריו 2”

מי שראה את הסרט “ריו” לא באמת צריך שאשכנע אותו לצפות בסרט ההמשך. אבל אם חששתם שהקסם פג, אתם יכולים להיות רגועים. ב”ריו 2″ הציפורים הכחולות ממשיכות לחוות הרפתקאות סוחפות, הפעם בדרכן לאמזונס בחיפוש אחר קרובי משפחה.
בלו, ג׳ול ושלושת ילדיהם מגלים שיש להם משפחה באמזונס, לאחר שנים שבהן חיו בקרב בני האדם והיו בטוחים שהם זן נכחד. הם מחליטים לעוף לאמזונס כדי להתאחד עם בני המשפחה. כשהם מגיעים לשם, בלו מגלה שהחיים מחוץ לריו די בעייתיים עבורו. בנוסף לקושי שלו לחיות בג’ונגל הוא נאלץ להתמודד מול היריב המר ביותר שלו –  החותן שלו – ובו זמנית גם להתחמק מתכניות הנקמה השטניות של נייג׳ל.
הסרט רצוף בנופים יפהפיים (באנימציה, כן?) ובמוזיקה קצבית, ונע בין קטעים מרגשים לבין קטעי הומור – שבהם גם המתבגרים והמבוגרים בקהל צוחקים בקול רם.
לסיכום: סרט אנימציה המומלץ גם למי שלא ראה את “ריו 1”. מתאים בעיקר למתבגרים בגילאי 12-8 (וגם כבילוי משותף עם ההורה, כמובן).

# ריו 2 – בדיבוב או באנגלית עם כתוביות, בגרסת דו-ממד או תלת-ממד, ארה”ב 2014, הפצה – א.ד.מטלון ופורום פילם

נירית צוק

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.