fbpx

מנה גדושה של אהבה

zichron menachem - masterchef

 

לערב אחד הם הניחו את המחלה בצד ונהנו מבישולים

את ילדי “זכרון מנחם”, המרכז הישראלי לתמיכה בילדים חולי סרטן ובבני משפחותיהם, פגשתי בערב מיוחד במינו שנערך לפני כשבועיים במרכז “דן גורמה” בתל אביב. היה זה ערב “מבשלים חיים”, שכינס אליו את מיטב השפים בארץ כדי לבשל יחד עבור צעירים חולי סרטן. הוזמנתי גם אני לסקר את אותו ערב, והחוויה הזו עדיין מלווה אותי – ימים ארוכים לאחר סיומה.
הגענו למקום מוקדם יחסית, עיתונאים ובלוגרים נוספים, וציפינו דרוכים. השקט שקדם לבואם של צעירי העמותה לא רמז על החגיגה הגדולה הצפויה לנו (ולהם כמובן) – חגיגה של צחוק, חיבוק ואהבה. החגיגה החלה מיד עם כניסתם של עשרות צעירים וצעירות המתמודדים עם מחלת הסרטן – קבוצת הבוגרים של “זכרון מנחם” שלמענם נערך האירוע. המטרה הייתה אחת: לאפשר להם להניח בצד את הדאגות והכאבים ולהתענג על ארוחת גורמה עשירה ומיוחדת – אותה הם בישלו יחד עם השפים המובילים והמצליחים בישראל. בין המפורסמים שניצחו על הסירים היו בינו גבסו, ד”ר שקשוקה, אייל שני, מידן סיבוני, יוסי שטרית, אבי ביטון, אוהד אמזלג, יואב בר, שאול בן אדרת, אוראל קמחי, בועז צאירי ועוד רבים וטובים. אתם יכולים רק לתאר לעצמכם איך המטבח הרחב הפך במהרה לחגיגה של טעמים, ניחוחות, צבעים, ובעיקר – טונות של חום ואמפתיה שעיטרו כל מנה מושקעת שהוקדשה לצעירים ולצעירות שאותם מלווה העמותה.

לטורים הקודמים של ריקי בבלוג “עשרים פלוס” 

רק בישראל: לא עוזבים את בית ההורים גם לקראת גיל 30 

מה יש לבני העשרה להגיד על חופשת פסח? 

זכרון מנחם הוקמה בשנת 1990 לזכר מנחם ארנטל ז”ל, שנאבק במחלת הסרטן במשך כ-14 שנה. העמותה מעניקה מענה למכלול בעיות המלוות את החולים ואת בני משפחותיהם מרגע גילוי המחלה הממארת, ומסייעת להם לשאת בעול הקשיים הפיזיים והנפשיים לאורך כל הדרך.
המילה “סרטן” מעוררת ברובנו הגדול אסוציאציות דומות. המחשבה הראשונה היא על סכנת חיים, וברור לנו שחייו של חולה הסרטן ושל בני משפחתו משתנים בשנייה שבה הם מתבשרים על תוצאות הבדיקה. הנערים הצעירים שפגשתי באותו ערב נמצאו בשלבים שונים של המחלה. חלק גדול מהם הגיע היישר ממיטות בית החולים, ואילו אחרים כבר שוחררו לביתם – אך שבו למחלקות מדי יום כדי לקבל טיפולים. בהיכנסם ל”דן גורמה” קיבלו כל הצעירים את החולצה הירוקה של העמותה – חולצה המסמלת עבורם נחמה, חיבוק, שמחה, חלומות, תקוות ותמיכה שאינה תלויה בדבר.
התבוננתי בכל הצעירים הללו מהצד. השירה שמילאה את המטבח הרחב, המולת המזון, הצילומים עם השפים הגדולים לצד הראיונות, רעשי הטיגון, החיתוך וקולות הצחוק שהדהדו שם לאורך הערב – מהדהדים בלבי גם עכשיו.
תמיד האמנתי שצלחת חמה שאני מגישה לילדיי היא מנה גדושה של אהבה. משהו באוכל החם והמנחם הזה (זכרון מנחם – תרתי משמע) יכול לשובב נפשו של כל אדם בריא, על אחת כמה וכמה של אדם חולה. בערב הזה חשתי היטב במסירות ובהתמסרות של כל הנוכחים במקום, בהתרגשותם של הצעירים שזכו לרקוח מנות גורמה לצד הגדולים בתחום הבישול ובהוקרתם על תמיכה שאינה תלויה בדבר. לא הייתה שום אפשרות לחוות את הערב הזה אחרת, אלא להתרגש יחד עם הצעירים המקסימים האלה, להתרגש מהם ולהרגיש אותם – בעוצמה רבה.

# ביום רביעי (חול המועד פסח), 16.4.2014, בשעות 13:30-9:00, תתקיים צעדה חווייתית של האגודה למלחמה בסרטן ביער הקיבוצים שבפארק רמות מנשה. דמי הרשמה: 15 שקל למשתתף (ניתן להירשם ביום הצעדה). לפרטים נוספים 

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.