fbpx

מזל דגים: האם המתבגר בן מזל דגים שלכם הוא דג זהב או דווקא כריש?

Pisces. shutterstock

 

חמלה רבה והזדהות יתר עם הזולת, נתינה שמובילה להתרוקנות, אינטואיציה, חולמנות והיעדר ממד הזמן, רגישות גבוהה ועדינות. הדגים המתבגר שלכם עשוי להיות טיפוס מבלבל בשל האיכות המשתנה של המזל, אך אם תבינו אותו טוב יותר תוכלו לנתב את הבלבול הזה למקומות נפלאים

 

 ילידי ה-20 בפברואר עד ה-18 במרץ

 

הם הרגישים והשבריריים של גלגל המזלות. הם בעלי השראה, יצירתיות ודמיון מפותח, אוהבים ים ומוזיקה, ונוטים להזדהות עם הסבל והצער של הזולת. הם אנשי החלומות והאידיאלים הגדולים, שלאורך ההיסטוריה חוללו רפורמות חברתיות רבות. משה רבנו, יצחק רבין ואריק שרון – כולם היו בני מזל דגים.
יחד עם זאת, כשמתייחסים למזל הזה צריך לדעת שמדובר בטיפוסים שונים ורבים, כמספר הדגים בים. האחד הוא דג זהב, יפה, רגיש ועדין, והשני יכול להיות כריש. גם אותו כריש עשוי להיות במצבים מסוימים רגיש, עדין, סובל וחלש – אך במצבים אחרים הוא יהיה מאיים וכובש. אז מיהו בעצם ילדכם? קצת מבלבל, אה? כזה הוא הדגים. מבלבל. כך למשל, הוא מתחמק מהכנת שיעורי הבית במקצוע מסוים, ורק אחרי בירורים אתם מבינים שהוא פשוט מתקשה בחומר הנלמד. כשאתם כבר מחליטים להשיג לו עזרה, מתברר לכם שהוא בכלל לא רוצה להבין את החומר הנלמד – כי זה פשוט לא מעניין אותו! בן מזל דגים אף פעם לא יעשה משהו שהוא אינו אוהב.
בני מזל דגים מושפעים מאוד מהאווירה שבה הם נמצאים. לכן, כשייכנסו למקום שמח – הם ישמחו כמו כולם, וכשייכנסו למקום עצוב – הם יהיו עצובים ויבכו עם כולם. אל תטעו, אלה אינם מצבי רוח משתנים (כמו שאופייני מאוד לבני ובנות מזל סרטן) – אלא הזדהות יתר. לא בכדי נמצא אצל שחקנים רבים מאוד אלמנט חזק של מזל דגים.
זהו המזל האחרון בגלגל המזלות, והוא אכן אוסף לתוכו את כל ההבנות וסוגר מעגל. ההבנה הגדולה ביותר שמביא עמו מזל דגים היא מהות הנתינה והקבלה. אנחנו צריכים לקבל כדי שיהיה לנו מה לתת, ואנחנו צרכים לתת כדי שיהיה לנו מקום לקבל עוד. לא רק הנפש, גם הגוף שלנו פועל על הכנסה והוצאה: מערכת העיכול, מערכת הנוזלים. וכך גם כשאנחנו אוגרים ידע – אדם שלומד ולומד אך אינו מתעל את המידע, כלומר אינו מעניק ממנו לאחרים, יסבול עם הזמן מכאבי ראש, מקצרים בזיכרון או מתופעות אחרות. הדגים מסמלים את הנתינה הגבוהה ביותר, כי בלי האנרגיה הזו של קבלה ונתינה לא יכולה להתקיים חברה. אז מדוע דווקא הדגים, הידועים בטוב ליבם וברמת הנתינה הגדולה שלהם, הם אלו שבסופו של דבר מתרוקנים? התשובה על כך – בהמשך.

[fancy_box]

כל בני מזל דגים אותו דבר?

רותי לוי: “ההתייחסות היא לאנרגיה הבסיסית”

 בכל אחד מהמזלות המוצגים בטור, ההתייחסות שלי היא לאנרגיה הבסיסית של אותו מזל ולא באופן אישי לכל בני ובנות המזל (השימוש בלשון זכר בטור היא מטעמי נוחות בלבד).

למעשה, כולנו מורכבים מכל המזלות, ומכאן שהמטרה שלי היא להתייחס רק לאלמנטים הבסיסיים שקיימים אצל כל בני אותו מזל. מה זה נותן לנו?ruty levi

  1. להכיר טוב יותר את הילד שלנו – לזהות את התכונות הדומיננטיות שלו (תכונות טובות יותר ופחות).
  2. ללמוד לחיות עם הילדים שלנו באופן נכון והרמוני יותר.

 [/fancy_box]

המלצות להורים

למדו את ילדכם לקבל בחזרה: לדג חסרה האות א’, שהופכת את ה”דג” ל”דאגה”. נתינה נכונה ואמיתית צריכה להתבצע מתוך דאגה, כלומר נתינה למי שבאמת צריך ומה שהוא באמת צריך (ולא מה שנוח לנו לתת בזמן שנוח לנו לתת). כשהנתינה אינה מתוך דאגה, כלומר אינה מספקת לשני את מה שנחוץ לו באמת, לא תתלווה לכך הכרת טובה. מנת חלקו של הנותן, אם כן, תהיה אכזבה. סיבה נוספת להתרוקנות היא שבני מזל דגים אף פעם לא מבקשים תגמול חומרי, כיוון שזה עומד בניגוד לכוכב השולט במזל  – נפטון הרוחני. כמו כן, קשה להם לקבל מאחרים. פלא שהם נותנים ומתרוקנים?

למדו את ילדכם להגיד “לא” כשצריך: מנגד עומד הקושי הגדול של הדגים להגיד “לא” כשמישהו מבקש מהם דבר מה – גדול כקטן. אם הם ישיבו בשלילה הם ירגישו שהם אומרים “לא” למהותם, ולכן עליהם ללמוד לסרב במקרים מסוימים, כבר מגיל צעיר. עליהם ללמוד להגיד “הפעם אני לא יכול”, “אני מצטער, זה לא מתאים לי”, וכו’.

נסו לנתב את הרגישות והחולמנות שלו לאמנות או לטיפול: בני מזל דגים הם מיסטיים, מסתוריים, רגישים, אינטואיטיביים וחולמניים. נפטון, אל הים, מוסיף להם בלבול, דמיון והשראה. אולם כל האלמנטים האלה מובילים אותם לעתים גם לקושי להתמודד עם בעיות במציאות. הדגים קולט כאב וסבל של האדם העומד מולו, ודרך ההתמודדות שלו היא לכאוב ולסבול יחד עמו, לחוות את צערו ו…זהו! אבל מה עושים כדי להתגבר על הכאב? הורים, נסו לנתב את הנטייה של ילדכם המתבגר להקרבה עצמית לתחומים מעצימים, כמו אמנות או טיפול. באמצעות האמנות הדגים יוכל לבטא את עולמו הפנימי, העשיר והגדוש רגשות. באמצעות הטיפול (בחיית מחמד, למשל) הוא יוכל לייעל את חמלתו הגדולה. אחרת, מתבגרים בני מזל דגים רגישים במיוחד – המתקשים להכיל את סבל הזולת ואת הצער בעולם – עלולים לחפש דרך להתנתק מהמציאות בעזרת אלכוהול או דרכים אחרות של הרס עצמי.

עזרו להם לתת מסגרת לזמן: כמו הדגים, המתפשטים במרחב, כך המתבגר שלכם עשוי להיות חמקמק מבחינת זמן ומקום. היחס שלו למסגרת תלוי באלמנטים נוספים במפה: ישנם דגים השוחים עם הזרם (חלשים, לא מתמודדים, נטמעים בסביבה או נשטפים מהחברה, מחפשים איך לברוח מהמציאות), ואילו אחרים שוחים נגד הזרם (מתעלים על עצמם, מתמודדים, מממשים אידיאלים ומגיעים להישגים גבוהים עקב כך שהם מצליחים לחבר בין רוח לחומר). בכל מקרה, היחס שלהם לזמן הוא חמקמק, והם מתנתקים ממנו לעתים קרובות. נסו למסגר עבורם את המטלות היומיומיות בזמנים קבועים, כדי שיהיו ממוקדים יותר בעשייה ופחות מכך בחולמנות.

חנוך לנער על פי דרכו: כאמור, ילדים (ומבוגרים) בני מזל דגים הולכים אחרי נטיית ליבם, ולכן ההמלצה היא “לזרום” איתם. אל תלחצו עליהם ללמוד תחום שהם אינם אוהבים והביאו בחשבון שכאשר הם יגדלו סביר להניח שהם יעסקו במה שמעניין ומושך אותם – בלי קשר לשכר (החומר אינו חשוב בעיניהם).

הצצה למקרא

במציאות, כיוון שהדגים מכוסים במים, אנחנו לא רואים אותם. ואכן, מזל דגים חל בחודש אדר, ששיאו בחג פורים המאופיין במסכות ובתחפושות. בני מזל דגים אוהבים תפאורות, צבעים ותמרוקים. קל להם יותר לשים מסכה מאשר להוריד, והם מרבים להשתמש באמצעים היוצרים אשליה של בריחה מהמציאות. זו הסיבה לכך שבני מזל דגים הם שחקנים מעולים, הן בחיים והן על הבמה.
מעבר לכך, חודש אדר ביהדות הוא חודש הנתינה – התכונה המאפיינת את בני מזל דגים יותר מכול.

נקודות תורפה בגוף 

כשבני מזל דגים מתקשים “לבחור כיוון”, הם עלולים לסבול מבעיות בכפות הרגליים (החל מציפורן חודרנית ועד יבלות או קושי למצוא נעליים נוחות). הסיבה: כפות הרגליים שלנו הן שמפנות אותנו לכיוון שבחרנו בחיים ומאפשרות לנו להתחיל לצעוד.

פלוסים ומינוסים

תכונות חיוביות: אין אגו, אין דמות אחת, יצירתיות, שתיקה, אין חומר, הזדהות, אמפתיה, הקרבה עצמית, טוב לב (בלית ברירה), אינטואיציה, ויתור.
תכונות שליליות: אין ממד זמן, שכחה, חולמנות, בעיות נפשיות, בלבול, אשליות, רגישות יתר, הרס עצמי, התמכרויות, עצלות, תלות.
תחומי עיסוק אופייניים: משחק, מימיקה, חיקוי, ימאות, מוזיקה, שירה, רפואה, דייג, עבודה סוציאלית, מיסטיקה והילינג.

הכותבת היא אסטרולוגית, מאבחנת, מדריכה ומלווה על פי הנתונים האישיים במפת הלידה, מחברת הספר “אפקט הבחירה”

לטור הקודם של רותי לוי: מתבגרים במזל דלי 

האם הבנות שלנו חייבות לסבול כל כך לפני ובזמן המחזור? 

חינוך מיני – הדור הבא: הצעת ייעול למשרד החינוך הדבק בגישה השמרנית 

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.