fbpx

פיג’מה, מה? תשכחו מהלו קיטי, למסיבת פיג’מות מגיעים עם סמרטוטים

pyjamas of teenagers. shutterstock

 

מתי לאחרונה יצא לכם לבקר במסיבת פיג’מות של נערה מתבגרת? דבר אחד בטוח – אין סיכוי שתמצאו שם יותר מדי קיטש. הדבר הכי חם במדף הפיג’מות הוא דווקא הליין הביתי, שכולל חולצה סמרטוטית ישנה ובוקסר מהאח הגדול. או מהחבר. הן כנראה הכי קוּליות כשנוח להן 

גיל ההתבגרות הוא גיל המרד, כולם יודעים זאת. את יצר ההתמרדות שטבוע בילדים שלנו בשנים האלה אפשר לזהות בכל תחומי החיים, וכמובן בתחום האופנה. אבל הפעם אני לא מדברת על הטרנדים המוחצנים והמשוגעים, על התספורות המוזרות או על הבגדים מעוררי המחלוקת, אלא דווקא על הלבוש הבסיסי, הביתי והאינטימי ביותר – הפיג’מה!
פריט לבוש אישי ונחוץ זה, שמגיע בשלל קולקציות מהודרות בחנויות להלבשה תחתונה, מודר על ידי מתבגרים רבים לטובת בגדים סמרטוטיים שאינם מתיישבים בכפיפה אחת עם שאר הבגדים המוקפדים שיש להם בארון. אני זוכרת את עצמי כנערה מתבגרת, מסרבת בכל תוקף לעטות על עצמי פיג’מה או כותונת יוקרתית, ממותגת ככל שתהיה, כל עוד היא בעלת אוריינטציה “פיג’מתית”. “זה לא קוּל”, הייתי אומרת לאמי, שלא הבינה מדוע אני מתעקשת לבחור בחולצה הישנה והפשוטה ביותר, אפילו כשהייתי הולכת לישון אצל חברות.
והרי כל מתבגרת יודעת שהמונח “מסיבת פיג’מות” בא לתאר “מסיבת מגניבוּת”. כי פיג’מה של “הלו קטי” זה אולי מגניב בגיל חמש, אבל ממש לא בגיל 12. לטובת אותן נערות מתבגרות אני מעלה הפעם כמה עצות ל”סמרטוטי שינה” מגניבים, שישמשו תחליף לפיג’מות הממותגות (והיקרות יש לציין) המוצעות בחנויות. ויחד עם זאת, ממרומי 36 שנות חיי אני יכולה להבטיח לכן, בנות יקרות: אתן עוד תחזרו לכותונת של פו הדוב, ובגדול!.

מהארון של אבא

כל ‘ארון של אבא’ טומן בחובו אוצרות נדירים עבור נערה מתבגרת שמתכוננת לשעת השינה. אפשר למצוא בו טי-שירטים ישנים מהצבא (עם כל ההדפסות והאיורים החביבים וחדורי האחווה), לצד חולצות מהוהות במידת אקסטרה לארג’ שעשויות לשמש אלטרנטיבה נפלאה לכותונת הלילה – לפחות כשלנערה אין עדיין חבר שהיא תוכל להשאיל ממנו את הפריטים הללו. אגב, ככל שהחולצה ישנה יותר, וככל שההדפס בה מעיד על השתתפות בסיירת נחשבת, כך תתקבל תוצאה פיג’מתית מגניבה יותר.
פריט אחר שאפשר למצוא בארון של אבא הוא חולצה מכופתרת ארוכה, במקום לקנות אחת כזו שמיועדת לשינה ומוצעת בדרך כלל במחירים גבוהים מדי. במקרה כזה, לכי על חולצה מכופתרת מבד שעשוי ממאה אחוז כותנה, ללא פוליאסטר. בכל זאת, כמה שיקית שתיראי – לא כדאי לך להזיע, אפילו אם זה לילה.

המעצבת בייה רימר עם חולצה מכופתרת מכותנה
   המעצבת בייה רימר עם חולצה מכופתרת מכותנה

מהארון של האח הגדול

בגיל ההתבגרות אף אחת לא ממש אוהבת את אחיה הגדול, ובטח שלא ממהרת לשאול ממנו בגדים. אבל את בהחלט יכולה לקחת השראה מהארון שלו וללכת ולרכוש לעצמך מכנסי בוקסר במידה קטנה, שיצטרפו לגופיית הסבא מהארון של אבא ויעניקו לפיג’מה שלך את לוּק ה”טום בוי” המושלם, בלי להיכנס למריבות עם אף אחד. ואם בכל זאת את מצליחה לשמור על יחסים הרמוניים עם אחיך הבוגר, שווה לך לנסות את מזלך ולבקש ממנו לפחות את הבוקסרים שכבר קטנים עליו.

טליה לוין עם גופיית ספגטי ובוקסר
טליה לוין עם גופיית ספגטי ובוקסר

ספורטיביות? לפחות בשינה

כל מי שצפתה פעם בסדרה “חברים” זוכרת את חולצת הבייסבול של רייצ’ל, שאותה היא גנבה מג’ואי. חולצה כזו מתאימה למראה היומיומי, אך גם לשינה בלילות הקרירים של הסתיו. ואם את לא מצליחה לעשות פעילות גופנית במהלך השבוע, לפחות תצליחי להרגיש ספורטיבית בשעת השינה. אגב, אם כבר אנחנו מתקרבים לחורף, אז לא חייבים להתכרבל בטרנינגים עבים ורחבים. אפשר בהחלט ללכת על הגרסה המעודנת יותר של אימונית ומכנסיים מבד פוטר או טריקו.

טי שירט ספורטיבית בהשראת "חברים"
טי שירט ספורטיבית בהשראת “חברים”

וטיפ קטן לסיום: כדי להישאר מעודכנת ולא “ילדותית”, מומלץ לעשות “מיקס אנד מאץ'” של צבעים ולא לבחור בסט האחיד המתבקש.

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

תגובה אחת

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.