fbpx

מקצרים בחופש הגדול: מוהוק, מרינס, גלח, פוני? 6 תספורות טרנדיות לצעירים

 

חם לכם רק מלראות אותם עם רעמה על הראש? זה הזמן לעודד את המתבגר שלכם להתחבר לטרנדים מאופנת השיער. מהן התספורות הכי מדליקות היום לבנים ולבנות, ואילו יתרונות וחסרונות יש בכל אחת מהן? מסתפרים בסטייל!

 

 

מאז ומתמיד, עולם הטרנדים סחף אחריו גם את מחלפות ראשינו, בייחוד בקיץ. בימי נעוריי הייתה את “תספורת קלי” (על שם הבלונדה ההיא מבברלי הילס 90210) – מעין קארה מדורג, שהולם אותך רק אם התברכת בשיער חלק באמת. ליפות והאמיצות במיוחד היה את “הקרחת של שינייד” (אוקונור, זוכרים אותה?). והיו גם את התלתלים השחורים הארוכים, בהשראת כוכבות הסרט הלטיני “סלסה”, שגרמו לנערות רבות להפקיד את שיערן בידי ספר לטובת סלסול שממנו לא הצליחו להיפטר גם שנתיים אחר כך. לאחר מכן הגיעה “תספורת רייצ’ל”, שנראתה נפלא על המסך (בסדרה “חברים”), אך אף אחד לא טרח לספר לנו שהגברת אניסטון משתמשת יום ולילה במחליק קרמי, ואף הפקירה את שיערה המתולתל לטובת ההחלקה היפנית.

כך תשמרי על מראה עם סטייל גם בחוף הים 

בגדים ופריטים שווים מבית סבתא

מתבגרים במזל אריה – פרופיל אסטרולוגי

גם אני אגב נפלתי ברשת, ושיערי הגלי הופקד בעיצומו של חופש גדול אחד בימי נעוריי לטובת אותה תספורת קלי נוראית. אך היא לא הצליחה להידמות לחיקוי, עקב השילוב הקטלני של סוג השיער שלי והלחות הישראלית הנוראית.
מאז עברו לא מעט שנים, ולמרבה המזל גדלתי ולמדתי להשלים עם הגנטיקה של שיערי (מה לעשות שהוא לא חלק?), ועם העובדה שכדאי לי להפסיק לחקות תסרוקות אופנתיות מהטלוויזיה. אלא שמאז נולדו לרבים מבני דורי ילדים מוכי טרנדים, ולהם יש כבר את נינט, את יאנה, את ציון ברוך ואת כוכבי גלי ו”אחת שיודעת”, שיודעים היטב כיצד להכתיב טרנדים לדור הצעיר. אבל גם כאן, תיכף תראו, ניחוח הרטרו מתעקש ‘להידחף’ מדי פעם לתוך החידושים. מה שאומר שהאופנה מתחלפת, אבל עם קריצות לעבר.
קבלו תספורות הקיץ לבנים ולבנות, שירעננו את הילדים שלכם ויאווררו להם את הפנים. כי אמנם החופש הגדול מתקדם בצעדי ענק, אבל לכולנו מצפים לפחות עוד חודשיים של חום גדול ולחות מעיקה.

תספורות טרנדיות לבנים

 

מוהוק (מוהיקן)

זוהי תספורת המסתמנת כתספורת חוצה דורות וגבולות, מכיוון שמדי עשור היא פורצת לחיינו על ראשו של כל ילד מתבגר שני או שלישי. אלא שהיום היא כבר מגיעה בגרסה משודרגת: חמצון על פס השיער הבולט.
היתרון: היא גורמת לילד להרגיש שהוא פורק עול גדול בחופש הגדול.
החיסרון: מקור התספורת בשבט מוהיקנים אינדיאנים, והמטרה המקורית כשאימצו אותה הייתה לשדר נון קונפורמיסטית. אלא שבינתיים היא הפכה נפוצה ביותר, והיא משדרת בעיקר הצטרפות לעדר.

Mohawk hairstyle. shutterstock

אימו (Emo)

ילידי שנות האלפיים בקיאים במונח אימו, שהוא לא רק תספורת אלא גם הלך רוח ודרך חיים. המונח אימו התחיל בעצם מהמוזיקה, הרוק והפאנק, האינדי רוק הבועט, עם מסרים מלנכוליים אמוציונליים ורגשיים – כפי שאפשר לחוש ולהפגין רק בגיל העשרה. אותו סגנון גרר אחריו גם ז’אנר אופנתי שבין היתר כלל את תספורת הקארה עם השביל בצד, המסתיר חצי פנים.
היתרון: בנים, בנות, הטרנד לא פסח על בני שני המינים, והוא כאן כדי להשאר.
החיסרון: מה עם החצי השני של הפנים שלכם? לא רואים אותו…

Emo hairstyle. shutterstock

מארינס:

אמרתם רטרו? בבקשה. תספורת המארינס, הידועה כתספורת הצבאית המוכרת של חיילי הצבא האמריקאי, הפכה להיות אופנתית גם בקרב המתבגרים הצעירים – ולא רק אלו המתקרבים לגיל הצבא.
יתרון: התספורת הזו ללא ספק מותאמת היטב לחום האימים השורר בחוץ והיא גם מחמיאה למתבגרים רבים. כמו כן, אני מניחה שהמורות בבית הספר יעדיפו לקבל תלמידים בתספורת מארינס מאשר בתספורת מוהוק.
חיסרון: אחרי הקיץ מגיע חורף, ולך תאריך שיער אחרי תספורת כזו.

Marines hairstyle. shutterstock

 

תספורות טרנדיות לבנות

 

גאלח (בצד או מתחת)

נינט טייב ויאנה יוסף (“האח הגדול”) התחילו בטרנד הרוקיסטי המוזר הזה, ולאט לאט יכולנו להבחין שמתחת לשיערן הגולש של עוד עשרות נערות צעירות שוכנת לה חצי קרקפת מגולחת. העניין הוא להסתיר – כלומר, לשמור על סממן השיער הארוך הנשי והגולש ובהניד קוקו לחשוף את הצד הקשוח.
יתרון: אם את “ילדה טובה” שרוצה לשבור את המיתוס, אבל רק קצת.
חיסרון: מי שמגלחת צריכה להביא בחשבון שייקח לה הרבה זמן להאריך אם פתאום יימאס לה, ושיש שלבים בתהליך צמיחת השיער בחזרה שלא הכי מחמיאים. מעבר לכך, מעצב השיער ויטוריו דויד שיתף אותי בעובדה שהרבה נערות מנסות לעשות לעצמן גלח לבד, בבית. ואז הן מגיעות למספרה כדי שינסו לתקן להן את הנזק. לתשומת לבכן.

"גלאח". עיצוב שיער: ויטוריו דוד
“גאלח”. עיצוב שיער: ויטוריו דוד

בייביליס

מחליקי השיער הפכו למכשיר נחוץ בחדרה של נערה בדיוק כמו טלפון סלולרי, אך מכשיר הבייביליס חשוב יותר אפילו מכל וואטס-אפ. הוא קל לשימוש, מבטיח תלתלים מסודרים ותמיד תמיד באופנה.
יתרון: שינוי התסרוקת בהתאם למצב הרוח.
חיסרון: משתתפות “האח הגדול” מכורות אליו, השאלה היא האם בעלת התספורת באמת רוצה להזדהות איתן?

babylis hairstyle. shutterstock

פוני רגיל/מוזר/קצר

נינט החזירה את הפוני לאופנה, וגם אפרת גוש מציגה מפעם לפעם פוני מוזר ולא ברור בשלל התסרוקות ההזויות שלה. אבל בסופו של דבר, מה שתפס באמת את הנערות הוא אותו פוני קצרצר, שהיה עד לא מזמן נחלתה הבלעדית של השחקנית הצרפתייה אודרי טוטו והקנה לה מראה מתוק כל כך.
יתרון: פוני קצר הוא התספורת כי מתקתקה וטרנדית שיש כרגע בגזרת המתבגרות.
חיסרון: פוני דורש תחזוקה שוטפת של פן וספריי מקבע, בייחוד אם הוא קצר. אם אין לך שיער חלק או סבלנות למחליק קרמי בכל שעה (בלחות של הקיץ), עדיף שתמצאי לך משהו אחר. אולי בייביליס?

הפוני הקצר, בעיצובו של ויטוריו דוד
הפוני הקצר, בעיצובו של ויטוריו דוד

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.