fbpx

זוגיות במבחן: “הייתכן שרק בגלל הצנרת אני צריכה לחיות עם מישהו?”

broken pipe. shutterstock

 

קוני פרנסיס החליטה לפרוש מהזוגיות, ולראשונה בחייה להגשים את הפנטזיה שלה להיות לבד. אבל אז היא גילתה שהכול טוב ונעים עד ש…נכנס הביתה עכבר, או יש פיצוץ בצינור. וזה קורה לא מעט. האם היא באמת מוכרחה גבר בבית?

 

באחרונה קראתי ספר שעוסק בזוגיות על פי הקבלה. דובר שם על כך שהדרגה הגבוהה ביותר בזוגיות היא שלב הדבקות. זהו השלב שבו האדם ובן זוגו הופכים להיות אחד. לשלב הזה מגיעים, אם בכלל, רק אחרי שנים רבות של חיים משותפים ומקודשים. גם אם אתחיל עכשיו זוגיות והפעם אדבוק בה, אגיע לשלב הזה בערך בגיל 80, כשאני חסרת כוחות, אולי גם חסרת זיכרון, וכבר לא יודעת מי בעלי. די מייאש.
בכל אופן, עד שמגיעים לדרגה הזו, מניסיוני ומניסיונן של רבות מחברותיי הנשואות והגרושות גם יחד, רוב הזמן הזוגיות היא מקור לתסכולים רבים. הרבה פעמים היא גם מקור לאהבה, אבל ברוב השלבים הקודמים לאותו שלב של “דבקות” (זה שאנחנו רואים לפעמים אצל זקנים עם ריח קצת מוזר, שיושבים על ספסל בשדרה ומחזיקים ידיים) רובנו די סובלים. אנחנו נמצאים שם בעיקר כי אין לנו מושג איך לעזאזל מתחילים לצאת משם. מהזוגיות, אני מתכוונת.

פנטזיה שנמשכת שנים

בדרך כלל יש טריגר. אצל אחת זה מאהב, אצל אחרת זה דווקא דיכאון שמאלץ  אותה לטפל בעצמה – ומשם בדרך כלל הדרך קצרה לפרידה או גירושים. אצלי למשל, הטריגר היה שבאחת מארוחות שישי בתי המתבגרת הלכה אחריי למטבח, ובזמן סיבון הכלים היא זרקה לעברי: “למה את איתו? את הרי לא באמת אוהבת אותו”. על אף הספקות הרבים שהיו לי עוד קודם לכן, המשפט הזה שלה, שנזרק בכזו טבעיות, ניער אותי. בתי כמו צעקה לי “המלך הוא עירום”, ומשם התחלתי להחליק החוצה, מהקשר, מהזוגיות והמגורים המשותפים.
כמונוגמית סדרתית ורומנטית ללא תקנה, אוהבת ריגושים וזקוקה לאהבה, מצאתי את עצמי לראשונה בחיים בלי גבר שצמוד אלי – במיטה רחבה וחופש רב, שניצלתי בשבועות הראשונים בעיקר לשינה ולהתבודדות. פתאום, כל מה  שרציתי היה שקט. להיות עם עצמי ולהרגיש את הלבד הזה, ששמעתי עליו הרבה אך אף פעם לא חוויתי אותו. כי מגיל אפס, שזה בערך גיל 20, חייתי בתוך זוגיות. כל שמונה שנים, כמו שעון, החלפתי בן זוג – כל אחד שונה מקודמו, כל אחד מדהים מבחינות רבות. אבל עם כל אחד הגעתי לאותו מקום, לתחושת חנק והרבה פנטזיות על חיים לבד.
כשילדיי היו קטנים “לחיות לבד” נשמע לי לא ריאלי. בתפיסה שלי, שמעולם לא בדקתי אותה לעומק, לא לחיות עם גבר בבית שבו יש לך ילדים קטנים זו פריבילגיה לא הגיונית. ומה אם צריך לרוץ לרופא באישון לילה?, ומה אם הפעוט נחנק מתפוח חס וחלילה? כל החרדות האלה שלי חייבו נוכחות גברית רציפה. ואכן, כך היה.
היום, ילדיי כבר מתבגרים, אחד מהם אפילו כבר עבר להתגורר לבד, ואני הרבה פחות מפוחדת. ועדיין לא מפוחדת מספיק מלהזדקן לבד. אז בדיוק בנקודה הזו אני מרשה לעצמי, לראשונה, להגשים באמת את הפנטזיה שרצה אצלי בראש ובלב כל כך הרבה זמן.

איפה השיבר ואיפה הגבר?

אז להיות לבד בגיל 40 פלוס זה מרתק. זה מרגש, זה מרגיע. עד שיש פיצוץ בצנרת, נכנס לך עכבר הביתה, או יש הפסקת חשמל בכל הבית. וזה קורה לא מעט, מסתבר, רק שכל עוד יש גבר לצדך את פחות שמה לב – כי מישהו מטפל בעניינים. מכיוון שתמיד חייתי בזוגיות, מעולם לא טרחתי ללמוד או להבין מילים בסיסיות הנוגעות לתחזוקת הבית. בעיקר כאלו הקשורות לקופסאות האלו שיש בכניסה לבית או לכל מיני צינורות שעוברים ממקום למקום.
פיצוץ הצנרת האחרון כמעט גרם לי לבקש ממישהו, לא חשוב מי, להתחתן איתי. המשבר, שנמשך חמישה ימים תמימים, גבה ממני מחירים עצומים של סבל, דאגה וחנופה מבישה לאינסטלטורים אכזריים שלעגו לבורותי. זה התחיל מהשאלה המכשילה “איפה השיבר?”, נמשך ב”האם הפיצוץ לפני השעון או אחרי השעון? “, והסתיים בכך שהגעתי למנכ”ל חברת המים באזור מגוריי כדי שהוא יראה לי עם שעון דמי, כמו לילדה בכיתה א’, איך השעון עובד. חוויתי השפלה כואבת, והמחיר הכספי עדיין בדרך…

לא עוד מפגעים תחזוקתיים!

בימים אלה, שבהם אני מתאוששת מהמשבר האחרון, אני מוצאת את עצמי חושבת שאין מנוס מלדאוג שיהיה גבר בבית. אבל אז אני מתעשתת, קולטת שלא ייתכן שרק בשביל צנרת צריך לחיות עם מישהו. האמת, עוד לא הגעתי למסקנה חד משמעית.
אני יכולה רק להעיד על כך שבימים כתיקונם כיף לי, בדרך כלל. אני נהנית מהשיחות, מהמפגשים, מהחברות ומהזמן הפנוי – כי זוגיות באמת תופסת הרבה מקום כשהיא נמצאת בחיים שלנו. אבל אם תשאלו אותי איך ארגיש במפגע התחזוקתי הבא, שאני לא רוצה אפילו לדמיין מה ומתי הוא יהיה, אני יכולה להיות בטוחה שיחד עם הנזילות אגיר גם הרבה דמעות. אם יש איזה גבר שאוהב אותי, אני מודה, הוא רק צריך להיות באזור  בזמן ה”פיגוע” ואסכים לכל מה שהוא יבקש. אפילו להתחתן.

עוד בבלוג “קודם כול אישה”: תמיד הכי חשוך לפני עלות השחר

5 עצות מעשיות להחזרת התשוקה לחיי הזוגיות שלכם 

מתכון בסיסי להפחתת ויכוחים ולשיפור הזוגיות 

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.