fbpx

נוחוּת וסטייל על חוף הים: מדריך לנערה רגע לפני הקפיצה למים

 

כפכפי אצבע צבעוניים, כובע טום בוי ספורטיבי, חצאית פראו, וכמובן בגד ים. ומה עם ביקיני, זה חובה? לא ממש. טליה לוין התלוותה למסע הקניות הקייצי של בת העשרה וחזרה עם תובנה: הקיץ אפשר להרגיש הכי בנוח על חוף הים, גם בלי להיראות “דודה”. בואי בואי לים…

 

כל אישה זוכרת את הסיטואציה הבאה: שבוע ראשון לחופש הגדול, החבר’ה מתכננים ללכת יחד לים, בנים ובנות, כדי לחגוג את סיום שנת הלימודים והיציאה לחופשת הקיץ הארוכה. ואז, את תופסת את ראשך בחרדה וצועקת: “אוי, עכשיו צריך למצוא בגד ים שאני ארגיש בו בנוח וגם ייראה עלי טוב”.אצלי זה קרה בערך בגיל 16, הגיל שבו התחלתי לשים לב לגופי, לבחון איך הבטן שלי נראית כשאני שוכבת על החוף, ולתהות אם לא מוטב שאמצא דרך להסתיר את הירכיים. אני אגב כל כך התביישתי לצעוד על חוף הים עם ביקיני בגיל העשרה, שהתעקשתי לקנות תמיד  עם רק בגד ים שלם.
אולם מבט קצר על הנערות המתפתחות סביבי מבהיר לי שהיום כל העניין הזה מתחיל בשלב הרבה יותר מוקדם. בדרך כלל כבר בראשית שנות העשרה. הבנות מודעות לגופן, רוצות להדגיש או להסתיר, ורובן מרגישות שהן מוכרחות להתעקש על הביקיני. בכל מחיר.
אבל זה לא חייב להיות כך. גם נערה צעירות יכולה לבחור את בגד הים שלה בקפידה, כדי שתרגיש בו בנוח, והאביזרים הנמכרים היום בחנויות יכולים לסייע לה רבות במשימה וגם להכניס הרבה צבע לחייה. לאחר שהתלוויתי למסע קניות מפרך במיוחד של בת ה-15, ולאחר שהרכבתי עבורה (ועבור חברותיה) את הסטיילינג השלם לנערה המתבגרת בחוף הים, אני מגישה אותו גם לכן:

מה מתאים לך יותר – ביקיני או שלם?

אז קודם כל בנות, יהיו ביניכן כאלו שישמחו לדעת שבגד הים השלם חזר לאופנה בגדול. מה שנחשב בזמנו נחלתם של נשים מבוגרות, או כאלה שרוצות להסתיר את הבטן, הפך לפריט הכי מוצלח בקיץ הקרוב. נערות נרתעות ממנו מעט, פשוט מכוחו של הרגל, אך הוא מומלץ מאוד לכל מי שאינה מרגישה מספיק נוח בבגד ים בשני חלקים (כן, יש כאלה שמרגישות “חצי ערומות”).
בגד הים השלם לא חייב להיראות כמו בגד הים של אמא. אם את נערה, מומלץ שתבחרי בגד ים בעל מפתח רגל גבוה יחסית, ומחשוף קטן ועדין. כאלו הן רוב הגזרות הספורטיביות.

נוחוּת וסטייל על חוף הים: מדריך לנערה רגע לפני הקפיצה למים
גם בגד ים שלם יכול להיראות צעיר

ועכשיו לביקיני, למי שאוהבת ומרגישה בנוח. בגד הים בשני החלקים יכול בהחלט להתאים גם לנערות מלאות יותר, אולם אז מומלץ לבחור בחלק תחתון בעל גזרה עוטפת וגבוהה (סטייל שנות החמישים). כיום כמעט בכל החברות  ניתן לעשות “מיקס אנד מאצ'”, לא רק בענייני מידות, אלא גם בסוגי דגמים. ההמלצה שלי היא לא לבחור בשני חלקים באותו צבע, באופנה העכשווית הצבעוניות שולטת והכול (כמעט) מותר.
לכל המתביישות בגודל החזה שלהן (כן, זה שכיח אצל נערות צעירות) מומלץ לבחור טנקיני: בגד ים שחלקו העליון בגזרת גופייה, המעניקה אשליה של חזה קטן יותר ומראה נערי וספורטיבי.

אביזרים משלימים – לכיסוי, לטשטוש או לצבע

  • חצאית פראו:אחת ההמצאות המצוינות עבור נשים הוא הפראו, שנועד להסתיר את הירכיים בין אם כדי לטשטש היקפים ובין אם את פשוט מרגישה חשופה מדי כשאת שוכבת בחוף. אצל נערות הסיפור קצת שונה – רבות מהן מעדיפות להיכנס למים בג’ינס קצרצר פשוט מכיוון שהן מתביישות. להן הייתי ממליצה לבחור את הפראו המשודרג שאפשר למצוא היום בחנויות, והכוונה היא לחצאית פראו הנלבשת מעל לבגד הים. החצאית עשויה מבד דקיק, המתייבש במהירות גם אם נכנסים איתה למים.

    נוחוּת וסטייל על חוף הים: מדריך לנערה רגע לפני הקפיצה למים
    אפשר להסתיר ירכיים אפילו בתוך המים
  • בגד החוף:השנה בגדי החוף הם להיט של ממש, לבילוי בים ובבריכה וכמובן למסיבות חוף. זו יכולה להיות שמלה קייצית, אך גם ג’ינס קרוע, ואם את ממד רוצה להיות בטרנד אז לכי על אוברול קצר עם כתפיות.

    נוחוּת וסטייל על חוף הים: מדריך לנערה רגע לפני הקפיצה למים
    מסיבת חוף? לכי על אוברול
  • כובע ספורטיבי:הכובע הנשי רחב השוליים לא יצא מהאופנה, אולם לצידו עושים קאמבק רציני כובעי הקסקט הספורטיביים. ואין הולם מהם למראה הטום בוי הניו-יורקי שהנערות היום כל כך אוהבות.

    נוחוּת וסטייל על חוף הים: מדריך לנערה רגע לפני הקפיצה למים
    מראה הטום בוי, בזכות הכובע
  • כפכפי אצבע צבעוניים בהחלט: כמו כובעי הספורט הצבעוניים, כך גם כפכפי האצבע מתפקדים כפריט אופנתי לגיטימי לכל עניין ומקום. והנה טיפ לבנות העשרה: התאימו את צבע הלק באצבעות של כפות הרגליים לגוון של כפכפי האצבע, ואם אפשר אז גם לצבע הכובע. היופי בנעורים הוא שאין צורך לחשוב יותר מידי, ומי שבולטת יותר במסיבת הכיתה על החוף היא ללא ספק הנערה הצבעונית והשיקית ביותר.

 

נוחוּת וסטייל על חוף הים: מדריך לנערה רגע לפני הקפיצה למים
מומלץ: לק ברגליים בגוון דומה

חופשה נעימה!

עונת השמלות והחצאיות. איזו גזרה הכי תתאים לך?

ביקרתן כבר בארון של סבתא? הגיע הזמן לווינטאג’

12 מיתוסים על תלמידים עם לקויות למידה

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.