fbpx

מספר הגורל שלו: איך הנומרולוגיה מסייעת לנו להבין, לנתב ולהעצים את ילדנו?

מספר הגורל שלו: איך הנומרולוגיה מסייעת לנו להבין, לנתב ולהעצים את ילדנו?

 

לכל ילד יש מספר גורל, המחושב על פי תאריך הלידה הלועזי המלא שלו. חשבו את המספר של הילד שלכם וראו: מה הפן החזק באישיותו ואילו מיומנויות אתם צריכים ויכולים לחזק? מדור חדש: ייעוץ נומרולוגי און ליין, מאת דניאלה(איילה) גריין-חסקלוביץ

 

פיתגורס, הפילוסוף היווני, קבע: מספר זה חוק, ולכל מספר יש אנרגיה מסוימת. הנומרולוגיה מבוססת על תורת המספרים, ופיתגורס נחשב לאבי הנומרולוגיה. המפה הנומרולוגית של האדם מדברת על הייעוד האישי ועל תוכנית הפעולה שלו בחיים. למעשה, מפה זו מאפשרת לנו לבחון האם אנחנו צועדים בכיוון של מימוש היעד שלנו, או לא. עבורנו כהורים, התמורה שיש למפה הנומרולוגית היא היותה כלי נוסף להיכרות מעמיקה עם הייעוד של ילדנו, על מנת שנוכל להנחותו בחיים ולסייע לו לממש את כישוריו. בנוסף על כך, מפה זו מסייעת לנו ההורים להבין טוב יותר מתוך אילו מניעים פועל הילד, כמו גם לזהות את העיתוי והתזמון המתאימים לו לשם נקיטת פעולות שונות.

ייעוץ חינם

רוצים לקבל ייעוץ נומרולוגי על גבי האתר? שלחו לדניאלה פרטים מלאים (שם פרטי, שם משפחה, תאריך לידה לועזי מלא) ופרטו מהי שאלתכם.
הדוא”ל של דניאלה:

[email protected] 

שנה אישית: לא אפרט כאן את אופן החישוב, אולם השנה האישית של כל אדם מצביעה על מגמות רצויות שהוא יוכל לממש במהלך אותה שנה. הכוונה היא להזדמנויות שאם ננצלן בשנה זו, קיימת סבירות גבוהה להצלחה. מעבר לכך, לכל אדם יש מפה נומרולוגית  המחולקת לארבע תקופות בחיים, שכל אחת מהן מאופיינת באתגרים ומגמות למימוש והיא נמשכת תשע שנים. חלוקה זו נבנית באופן אינדיבידואלי.

מספר הגורל: מספר זה, הקרוי גם “מספר הייעוד”, הוא המספר המרכזי במפה הנומרולוגית, והוא מאפשר לנו לבחון האם אנו פועלים על פי הדרך הנכונה עבורנו בכל הרמות (האישית, החברתית, הזוגית והמקצועית). חישוב מספר הגורל מתבצע באמצעות תאריך הלידה המלא: חיבור כל הספרות וצמצום התוצאה הדו-ספרתית למספר חד-ספרתי (למשל: 21.1.1976= 45=9).

להלן נתייחס למספרי הגורל השונים, שכל אחד מהם מציין מגמות למימוש עצמי. על פי מספר הגורל של ילדכם, תוכלו לזהות את הפן הבונה (המסייע למימוש העצמי) לצד הפן המעכב (אותן מיומנויות שחשוב לחזק בילד, מכיוון שהן לוקות בחסר).

כל ילד ומספר הגורל שלו

 

ילדים ומתבגרים במספר 1:
הפן הבונה: ילדים מאוד דינמיים, יצירתיים ופעלתניים, הזקוקים לעשייה. הם יוזמים ואוהבים להיות במרכז. חשוב לאפשר להם לבטא ולהביע את עצמם, כדי לאפשר להם לפרוח. הם משימתיים מאוד, אוהבים אתגרים וזקוקים להם, ו”האני” שלהם צריך להשאיר חותם. הם זקוקים לקשרים חברתיים רבים ומתחברים בקלות, מוחצנים, כריזמתיים ובעלי כושר מנהיגות. הקשר עם אבא חשוב להם מאוד ולכן יש לטפח אותו.
פן מעכב הדורש התייחסות: רגשנות, פגיעוּת ואימפולסיביות, נטייה למאבקי כוח.

ילדים ומתבגרים במספר 2:
הפן הבונה: ילדים אמפתיים ורגישים מאוד, הזקוקים להרבה רוך. חשוב להימנע מהגנת יתר עליהם ולחזק אצלם אסרטיביות. יש להם נטייה לטוטאליות, אך חופש הבחירה חיוני להם – לכן חשוב להעצים בהם את היכולת לבחור וללמדם לאזן בין נתינה לקבלה בקשרים חברתיים. השותפות ותחושת ה’יחד’ חשובות להם מאוד, והם קשורים במיוחד לאמא.
פן מעכב הדורש התייחסות: נטייה לתלותיות, קושי בקבלת החלטות ובהצבת גבולות.

ילדים ומתבגרים במספר 3:
הפן הבונה: ילדים אלה הם מלאי שמחת חיים וחיוּת, תקשורתיים, אוהבים להימצא בתנועה ובעלי יצירתיות רגשית. הם אוהבים להיות במרכז, רגישים ועם זאת ‘זורמים’. חשוב לאפשר להם לבטא רגשות כל הזמן, באמצעות שאלות כמו: “איך אתה הרגשת כשהמורה הציגה את העבודה שלך בכיתה? / כשהפסדת במשחק?” . ילדים אלו הם בעלי יכולת תיאטרלית, ואוהבים לבטא רגש דרך גופם (ריקוד, אמנויות לחימה, וכו’). ילדים נצחיים בנשמתם, מלאי התלהבות ופאתוס, אוהבי הרפתקאות וחברה. הם בעלי אינטואיציה מפותחת, וכשהם מבצעים משימה הם מאוד אחראיים.
פן מעכב הדורש התייחסות: חשוב לאפשר להם לבטא רגש, מכיוון שאם הם מדחיקים רגשות יכולה להגיע לאחר מכן התפרצות. הם גם עשויים ‘לבוא בטענות’ ולהרבות להתלונן, ולעתים נוטים למצבי רוח ולמניפולציות רגשיות.

ילדים ומתבגרים במספר 4:
הפן הבונה: ילדים אחראיים, יסודיים, רציניים, עקביים ומשפחתיים מאוד. הם אוהבים חוויות משפחתיות וזקוקים למשפחה כעוגן. הם שיטתיים, מרבים בפרטים כאשר הם מספרים חוויות, ותחושת ה’יחד’ חשובה להם. הם נמשכים ללימודים בלתי פורמליים, על אף היותם מאוד מעשיים. זקוקים לשורשים עמוקים וליציבות רגשית.
פן מעכב הדורש התייחסות: מתקשים להיות ספונטניים, מכיוון שמעדיפים ‘ללכת על בטוח’. הם מחפשים שקט, מתקשים במעברים ושינויים ועלולים להימנע משינוי המסגרת גם אם לא טוב להם בה. לעתים הם נוקשים, ולכן חשוב לספק להם ביטחון רגשי שמאפשר למתן בהם את הנוקשות. ילדים אלו רגישים מאוד לביקורת, לכן יש להקפיד שההערות כלפיהם יהיו  הערות בונות.

ילדים ומתבגרים במספר 5:
הפן הבונה: ילדים תקשורתיים מאוד, אוהבי חופש, אוהבי שינויים (וקל להם עם שינויים), זקוקים לעשייה מתמדת, בעלי חשיבה יצירתית ויכולת להמציא דברים ולחשוב ‘מחוץ לקופסה’. הם יזמים ורב-תחומיים (אוהבים לימודים מגוונים: מקצועות הפרסום והמדיה מתאימים להם).
פן מעכב הדורש התייחסות: נטייה לדרמות, קושי למצוא עוגן רגשי-פנימי (חשוב לעגן אותם בחשיבה חיובית), לעתים נוטים לתלותיות ולכן חשוב לחזק בהם את תחושת המסוגלוּת העצמית. לעתים יש להם רצונות סותרים: מצד אחד זקוקים למסגרת, ומצד שני נוטים להשתעמם מהר ורוצים חופש (חשוב ללמד אותם איך לאזן בין השניים).

 ילדים ומתבגרים במספר 6:
הפן הבונה: פרפקציוניסטים מאוד, ובעלי צורך חזק בשליטה. חשוב להם שהדברים ייעשו בדרך שלהם. הם טובים בכל מה שקשור לעשייה למען הקהילה, ושמחים לקחת חלק בפעילויות התנדבותיות. הם נושאים באחריות על עצמם ועל אחרים, וניתן לסמוך עליהם. הם בעלי חוש גבוה לאסתטיקה ולעיצוב, וההרמוניה בין אנשים חשובה להם מאוד. הם אוהבים לגשר בין אנשים ובעלי יכולת נתינה ואמפתיה. המשפחתיות חשובה להם מאוד.
פן מעכב הדורש התייחסות: שיפוטיים וביקורתיים הן לגבי עצמם והן לגבי אחרים, ושואפים לשלמות יתרה. לכן חשוב לעבוד עמם על ויסות התכונות הללו, ולמזער ככל הניתן ביקורת נגדם. הם פגיעים מאוד, והתדמית חשובה להם (בבחינת “מה יגידו”).

 ילדים ומתבגרים במספר 7:
הפן הבונה: אלו הם ילדים שניתן לסמוך עליהם, אכפתיים, סקרנים ורוצים להבין את חוקיות העולם. הם בעלי חשיבה פילוסופית ואינטואיציות טובות, אמפתיים מאוד כלפי הסביבה, בעלי מחשבה חריפה, ואוהבים מאוד מקצב ומוזיקה. חשובה להם מאוד להרגיש שהם יכולים לסמוך על אמא, ושהיא מגנה עליהם בכל מחיר.
פן מעכב הדורש התייחסות: קשה להם לתת אמון באחרים, מכיוון שהם פגיעים ורגישים מאוד. חשוב לעבוד עמם על הבעת רגשות ועל חיבור לרגש ולא רק להיגיון. חשוב שלא להפר את אמונם, מכיוון שאז הם נוטים להיסגר מאוד.

ילדים ומתבגרים במספר 8:
הפן הבונה: ילדים תכליתיים, אוהבים שמוקירים אותם ושמציבים אותם במרכז, חווים שינויים רבים וזקוקים לביטוי של עולמם הפנימי בעולם החיצוני. לעתים יש בהם סגירות פנימית, אף אם היא אינה ניכרת כלפי חוץ. הם בוחנים את סביבתם וזקוקים למשוב, ולעתים קרובות הם נוטים להיות ילדים “הוריים” ולשאת באחריות רבה.
פן מעכב הדורש התייחסות: יש לסייע להם לבטא את החלק הילדי (את הילדותיות) ולהיפתח רגשית. ילדים אלו מנסים להוכיח כל הזמן שהם ראויים, והם מתקשים להתמודד עם כישלונות. עקב כך הם לעתים מונעים מעצמם לפעול, ולכן חשוב ללמד אותם שזה בסדר שלפעמים אנחנו לא מצליחים. חשוב לא לחוץ עליהם, ולזכור שהם רגישים מאוד ליחסי שליטה ולמאבקי כוח.

 ילדים ומתבגרים במספר 9:
הפן הבונה: אלו הם ילדים שחשוב להם לפעול על פי צו ליבם, ועל ההורים לאפשר להם זאת. הם מאוד הומניים, בעלי יכולת נתינה אינסופית ויכולת העברת מסרים ברורה. יש להם יכולת השפעה על אחרים (אם מאפשרים להם לפעול על פי צו ליבם), והסביבה אוהבת להקשיב להם. הם בעלי אינטואיציה גבוהה, וחשוב להם להרגיש משמעותיים.
פן מעכב הדורש התייחסות: ילדים אלו מנסים לרצות כדי לא לפגוע באחרים, ולכן חשוב לעבוד איתם על כך שלא יהיו ‘ילדים מרצים’. לעתים קיימת אצלם נטייה לפנאטיות, ולכן חשוב לעבוד עמם על איזון. כמו כן, הם נוטים להתווכח על העקרונות שלהם.

 הערה: מספר הגורל הוא רק חלק קטן מתוך המפה הנומרולוגית השלמה של האדם. לצורך מידע מעמיק יותר, נחוצה מפה מלאה ושימת דגשים בהיבטים רחבים.

הכותבת היא מנחת קבוצות ומרצה, מחברת הספר “נשים ואוכל” (הוצאת “כיוון אחר”), עוסקת בייעוץ נומרולוגי וייעוץ אישי. לאתר של דניאלה

עוד בניו-אייג’: הורים למתבגר/ת במזל תאומים? כנסו!

 6 צעדים בהעצמה נשית שאפשר להנחיל כבר מגיל תשע

“חנוך לנער עפ”י דרכו”. אפשרי במערכת החינוך?

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

תגובה אחת

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.