fbpx

הורים לבן/בת מזל תאומים?

הורים לבן/בת מזל תאומים?

הם סקרנים, בעלי חוש התמצאות מפותח וכושר שכנוע, אך גם נוטים להתווכח ולהתפזר. הם יכולים “להטריף” הורה בן מזל גדי, הקנאי ליציבות ולדבקות במטרה, או הורה בן מזל בתולה, המאופיין בפרפקציוניזם. כך תחיו בהרמוניה עם בן מזל תאומים ותעזרו לו לסלול את דרכו לאושר ולהצלחה

 
 מזל תאומים: ילידי ה-22 במאי עד ה-21 ביוני

 מזל תאומים נחשב למזל בעל איכות משתנה, מכיוון הוא יכול להתאים את עצמו לכל מצב ולכל אדם וניחן ביכולת הסתגלות גבוהה. הציור של המזל הוא שני תאומים, כדי להדגיש את השניות. מזל זה אחראי על החשיבה והאינטליגנציה (יכולות וכישורי למידה) ועל חמשת החושים (מוטוריקה והתמצאות במרחב), מה שמביא אותו לשלוט בכל מערכות התקשורת. הוא קולט את כל הרשמים בחושיו המחודדים, ועקב כך ‘חייב’ לדעת הכול. בן מזל תאומים מאופיין בסקרנות גדולה ובתנועתיות רבה, ומכיוון שהוא פועל בכל המערכות הוא יכול לשבת בנחת ולעשות כמה פעולות בו זמנית. הרבה דברים מעניינים אותו, ולכן הוא מתחיל דבר מה ומסיים דבר אחר. התאומים קולט מידע מהר, אך לרוב אינו מעמיק ואינו מתמיד מכיוון שקשה לו להתמקד.

[fancy_box]

כל התאומים אותו דבר?

רותי לוי: “ההתייחסות היא לאנרגיה הבסיסית”

 בכל אחד מהמזלות המוצגים בטור, ההתייחסות שלי היא לאנרגיה הבסיסית של אותו מזל ולא באופן אישי לכל בני ובנות המזל (השימוש בלשון זכר בטור היא מטעמי נוחות בלבד).

הורים לבן/בת מזל תאומים?
למעשה, כולנו מורכבים מכל המזלות, ומכאן שהמטרה שלי היא להתייחס רק לאלמנטים הבסיסיים שקיימים אצל כל בני אותו מזל. מה זה נותן לנו?

  1. להכיר טוב יותר את הילד שלנו – לזהות את התכונות הדומיננטיות שלו (תכונות טובות יותר ופחות).
  2. ללמוד לחיות עם הילדים שלנו באופן נכון והרמוני יותר.

 [/fancy_box]

בני מזל תאומים הם בדרך כלל אותם ילדים אשר ‘קופצים’ מחוג לחוג ומנושא לנושא, ובגיל ההתבגרות הם אף עשויים לדרוש להחליף מגמה ואפילו בית ספר. הסקרנות היא שמניעה אותם, והיא חייבת לבוא על סיפוקה. אולם בעיניכם, הורים יקרים, התחלופה הזו עשויה להתפרש כאי יציבות והתפזרות.
בני מזל תאומים הם קלילים ובעלי כושר התמצאות מעולה ושליטה טובה במפות הדרכים. החושים הערים שלהם הופכים אותם גם לטכנאים מעולים, ויש להם מוטוריקה מעולה. יש סיכוי טוב שהמתבגר שלכם, בן המזל תאומים, ידבר על הוצאת רישיון נהיגה כבר בגיל צעיר, וכדאי לאפשר לו זאת ברגע שזה מתאפשר מכיוון שלימים הוא יהיה נהג מעולה / טייס מעולה (כל מה שקשור לתנועה ותזוזה).
הסקרנות התמידית הזו באופיים ובטבעם גורמת להם לחיות עם מתח עצבים גבוה. רבים מהם אוהבים טיולים קצרים ונסיעות קצרות, ולפעמים הם יעמדו גם רק בלימודים קצרים (ולכן יפנו בבגרותם למגוון קורסים והשתלמויות) – פשוט כי אין להם סבלנות לדברים שנמשכים זמן רב ובמקום אחד.
בני תאומים הם מאוד ערניים, ואפילו העיניים שלהם מתרוצצות מצד לצד כמו מחפשות: מה עכשיו, לאן עכשיו?
אי התאמה קריטית בין ילד מתבגר לבין ההורה שלו יכולה להתרחש למשל כשההורה הוא בן מזל בתולה, המאופיין בנטייה שלו להעמיק, להתעמק ולבצע כל דבר עד הסוף ובאופן המושלם ביותר.
תאומים הוא מלא אינפורמציה. כאמור, הוא קרא, שמע, ראה, ליקט, התעדכן – אבל לא לעומק. מכיוון שהוא יודע כל כך הרבה דברים בכלליות, הוא יכול לשכנע אתכם שמשהו הוא שחור ולאחר מכן לשכנע אתכם שהוא לבן. במילים אחרות, אפשר להגיד עליו שהוא “יכול למכור קרח לאסקימוסים”. אבל, חשוב להבין שהוא אינו משקר. לפחות מבחינתו! זה עלול להיראות כך, מכיוון שבכל פעם הוא מדבר בחלקי מידע עם אנשים שונים, וזו הסיבה לכך שבני מזל תאומים מתפרשים לפעמים כחצויים, לא כל כך רציניים, ובעלי אישיות מורכבת ולא מגובשת. ההתנהלות הזו יכולה ‘להטריף’ בייחוד הורה בן מזל גדי, הנאמן כל כך לאמת, ליציבות ולמטרה.

המלצות להורים ולמתבגרים

אז הנה המלצות חשובות להורים של בן מזל תאומים: ככל שתעניקו מענה לגירויים של בן מזל תאומים כבר בגיל צעיר ותאפשרו לו, למשל, ללמוד שנה אחת פסנתר ושנה אחרת (או במקביל) טניס, ובהמשך לעבור לריקודים או גיטרה, כך הוא יגדל להיות אדם מסופק בעל יכולת ספיגה והתמדה (לפחות עד סיום הפרויקט, לפני הפרויקט הבא). קבלו את ילדכם בן המזל תאומים כמו שהוא, הקשיבו לו ללא שיפוט, ותיווכחו איזה איש תקשורת נהדר יש לכם בבית ואיזה ‘עיתונאי גדול’ אתם מגדלים. אנחנו ממש צריכים אותם, את אנשי השפה בעל פה ובכתב. כן, החוש המחודד ביותר שלהם הוא הפה, ולכן כוחם בפיהם. יש להם כושר דיבור וכושר שכנוע, והם מתווכחים, אפילו עם עצמם. לכן, אפשרו להם לפטפט ולנוע ממקום למקום ומאדם לאדם, כדי שיוכלו לאסוף אינפורמציה ולהעבירה הלאה.

והנה כמה עצות למתבגר עצמו: כדי להגיע לתוצאה, קרא לאט יותר. תבין, תספוג, תפיק מזה משהו ואל תמהר להמשיך הלאה. אם לא תבין, תחזור על אותן טעויות במקום אחר עם אנשים אחרים. תתרכז, אל תהיה חפיפניק, ואל תתרץ חוסר אחריות בעזרת לשון חדה וחלקה. התגבר על הנטייה שלך להתפזר ועל הצורך להתווכח (במקום זה – תוכיח). התגברות היא התבגרות.

תחביבים ואורח חיים

מתבגרים בני מזל תאומים בדרך כלל אוהבים מאוד לקרוא, והחדר שלהם מלא בספרים. הם אוהבים גם לקנות ספרים, ובכלל – לקבל ולהעניק מתנות. הם אנשי מחשבה והיגיון, ואינם מוּנעים על ידי תחושות ואינטואיציה. התפקיד שלהם בחיים הוא ליצור תקשורת ולחבר דרכה. לחפש, למצוא, להתמלא, וחוזר חלילה. אולם בשל הנטייה להתפזרות והתחושה שלהם ששם בפינה יכול להיות משהו יותר טוב (“הדשא של השכן ירוק יותר”) קשה להם להגיע לאחדות. כלומר לתוצאה. כך הם מוצאים עצמם כל העת בחיפושים וחיפושים ובוויכוחים, בדרך כלל עם עצמם. למעשה, כמו שבני מזל טלה נולדים ילדים, חיים כילדים ומתים כילדים, כך בני מזל תאומים הם כל החיים בגיל ההתבגרות – סקרנים, מחפשים, מתווכחים.
עם הזמן ועם השנים, רבים מהם מסתכלים אחורה ורואים שאין באמת קביעות בחייהם, אבל למעשה הם עשו הרבה דברים, גם אם הם שונים (שלוש שנים מורה לתנ”ך, שנתיים יועצת לזוגיות, וכו’). כלומר, הם מגיעים לתוצאות ולהישגים, אך הדרך שנראית לאחרים כלא יציבה – אותה שניוּת – היא היציבות של בני מזל תאומים.

קריצה למקרא

מזל תאומים חל בחודש סיוון, החודש שבו ניתנה לנו התורה. במהותה, התורה היא אחדות – ספר הוראות כיצד ליצור חיים טובים ושלמים. היא ניתנה לנו בשני לוחות הברית, כדי להדגיש את השניות שקיימת בחיינו בין הטוב והרע. מרגע שטעמנו מפרי עץ הדעת, התחברנו לבחירה החופשית שיש לנו בין הטוב לרע ולכוח שלנו להתגבר על הרע.

נקודות תורפה בגוף

מבחינה פיזיולוגית, האיברים הרגישים אצל בני מזל תאומים הם הריאות והזרועות. כאשר בן מזל תאומים נמצא במתח או במצוקה, עלולות להתעורר אצלו בעיות נשימה או חולשה בזרועות.

פלוסים ומינוסים

תכונות חיוביות: אינטליגנציה, ערנות, קלילות, ניידות, זריזות, יכולת ביטוי טובה בעל פה ובכתב, קלי תנועה ובעלי חוש התמצאות מעולה במרחב, סקרנות, כושר הסתגלות לאנשים ולמקומות, יכולת לעשות כמה דברים בו-זמנית.
תכונות שליליות: משתעממים מהר, שטחיות, חוסר עקביות, חוסר אחריות, התפזרות, קלות דעת, חוסר הגינות, אי נאמנות, רכלנות ופטפטנות.
תחומי עיסוק אופייניים: הוראה, כתיבה, עיתונאות, רדיו, טלוויזיה, תיווך, מסחר, תחבורה (נהגים, בעלי בית ספר לנהיגה, טסטרים וכו’)

הכותבת היא אסטרולוגית, מאבחנת, מדריכה ומלווה על פי הנתונים האישיים במפת הלידה, מחברת הספר “אפקט הבחירה”

לטור הקודם באסטרולוגיה: הכירו את ילדי מזל שור

שינויים בהרגלי החלב: שוקלים להפסיק לצרוך חלב פרה?

קשה לכם עם גיל ההתבגרות של הילד? אמצו לכם כמה נקודות אור

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.