fbpx

גלגל הצלה לחופשה

גלגל הצלה לחופשה

 

כבר משתגעים? קבלו עצות מאמא לשלוש בנות ומדריכת הורים

“החופש הגדול הקטן” התחיל, ובדיוק כמו בחופש הגדול, גם בחופשה הזאת מתבגרים רבים רוצים לפרוק את עול הלימודים, לבלות עד מאוחר, לצאת עם חברים לבילויים בפארק ולא לשמור על שגרה. מנגד, אנחנו ההורים רוצים שהילדים שלנו ישמרו על שגרה כלשהי, יעזרו במטלות הבית ויישמרו מפני סכנות. אז איך מפגישים את הרצונות שלנו עם הרצונות שלהם?

  1. תיאום ציפיות: קחו בחשבון שחופשה היא אכן חופשה, ולכן חשוב לאפשר לילדים את היציאה מהמסגרת. עדיין לא מאוחר מדי כדי לערוך שיחה להבהרת ציפיות, שבה יגדיר כל צד מהן הציפיות שלו מהצד השני במהלך החופשה. כך תוכלו להגיע להסכמות שיטיבו עם שני הצדדים.
  2. הביאו את המסיבות אליכם הביתה: מתבגרים רבים נוהגים לבלות בחופשה בגנים ציבוריים וברחובות, עד שעות מאוחרות. הבילוי בחוץ מגביר את הסיכון להתנהגויות סיכוניות (עישון, אלכוהול, סמים וכו’). לכן, למרות הקושי, ההפרעה והרעש, מוטב שתביאו את המסיבה אליכם הביתה. כך תדעו עם מי המתבגרים שלכם מבלים ותפחיתו באופן משמעותי את הסיכוי שלהם להתנהגות סיכונית.
  3. אל תיקחו אחריות במקומם: הורים נוטים לראות בחופשה הזדמנות כדי להשלים פערים בלימודים, ולכן לוחצים על המתבגרים לשבת ללמוד. הלחץ הזה גורר ריבים והופך את החופשה לסיוט עבור שני הצדדים. חשוב לזכור כי הלימודים הם באחריות המתבגר, ולכן דיון בנושא השלמת פערים לימודיים צריך להתקיים רק במסגרת שיחת הציפיות ביניכם.
  4. שתפו אותם בהכנות לחג: זה הזמן של המתבגרים להפגין את היכולות והכישורים שלהם ולקצור מחמאות מהמשפחה המתארחת: הציעו להם לערוך את שולחן הסדר, להכין ברכות מיוחדות, להכין מאכל מיוחד לשולחן החג, ועוד – כיד הדמיון והכישרון. שיתוף של המתבגרים בארוחת החג יהפוך אותם לחלק מהסדר ויחסוך לכם מריבות מיותרות.
  5.  צאו לבילוי משפחתי: יש לנו מעט מאוד הזדמנויות בשנה לבלות עם המתבגרים שלנו. נסו לייסד מסורת שנתית שבה בכל פסח תבלו בילוי משפחתי מיוחד, שכולם יסכימו עליו. התכנון וההוצאה לפועל של הבילוי תהיה באחריות כל המשתתפים. מסורת כזו תיצור למשפחה שלכם רגעים שייזכרו לשנים ארוכות ותחזק את הקשר שלכם עם הילדים.

ככל שהילדים גדולים יותר, כך קשה לנו יותר כהורים לשמור על שגרה במהלך חופשות. זכרו כי הסוד לחופשה טובה הוא מצד אחד “לשחרר” ומצד שני לבנות עבורם מסגרת מיוחדת ומהנה.

חג שמח וחופשה מהנה!

איך המתבגרים רואים את חופשת הפסח?

הדרכת הורים: לשאר הטורים של אלה

היא והחבר שלה מתמזמזים לכם מול העיניים?

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

2 תגובות

  1. אהבתי את הגישה. אכן צריך להסביר להורים כיצד לדבר עם הילדים שלהם כך שיקשיבו. לדבר על הכל ובגובה העיניים. לעשות תיאום ציפיות וכמו בעבודה . משוב והערכה. מה עבד ומה טעון שיפור. בהצלחה, ענת מנור מאמנת אישית ומשפחתית

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.