fbpx

מה שהילד אוהב

מה שהילד אוהב

 

יום המשפחה: סקר על עולם ההעדפות של ילדים מתבגרים

“יום השפחה” (לשעבר “יום האם”) הוא הזדמנות מצוינת לכל בני הבית לחבור יחד ולבחון עד כמה כל אחד מהם באמת מכיר את עולמו של השני. במסגרת התהליך הזה, של צמצום פער הדורות, כדאי להורים להעיף מבט בתוצאות סקר מעניין שנערך באחרונה בקרב בני נוער ועוסק בעולם ההעדפות שלהם.
הנה כמה מהנתונים המעניינים שמצא מכון המחקר INSIGHT, המתמחה בשוק הילדים:

  • הזמר המועדף עליהם:לרוב הילדים בגילאי 12 ומעלה יש זמר/ת מועדפ/ת. במקום הראשון עומד אייל גולן, והזמר המועדף לאחריו הוא דודו אהרון. את המקום השלישי תופסתשרית חדד ואחריה משה פרץ. ג’סטין ביבר הוא הזמר האהוב רק על שבעה אחוזים, ואדל אהובה על 14 אחוז בקרב הילדים בגילאי 14-12.
    • מתנה מועדפת ליום ההולדת: בגילאי 11-6 המתנות המועדפות הן אייפון, אופניים וחיות מחמד. בגילאי 12 ומעלה האייפון והאייפד ממשיכים לעמוד בראש הרשימה, אך אליהם מצטרפים גם כסף, טיול בחוץ לארץ ובגדים.
    • פעילות מועדפת בגילאי 14-6: 41 אחוז מכלל הילדים ציינו את משחקי המחשב/ האינטרנט כפעילות המועדפת עליהם. רק שלושה אחוזים מהילדים בחרו בקריאה כפעילות מועדפת, ו-21 אחוז מהנדגמים בחרו בצפייה בטלוויזיה. ההעדפה למשחק במחשב בולטת יותר ככל שעולה הגיל ובקרב הבנים, בעוד צפייה בטלוויזיה בולטת יותר בקרב בנות עד גיל 11. פעילות ספורטיבית ומשחק בחוץ מועדפים על ידי בנים, ואילו פעילות אמנותית מועדפת על ידי בנות.
    • דמות נערצת: אולי תתפלאו לשמוע, אבל ההורים והסבתות הם הדמויות הנערצות ביותר על ילדים. “אמא” היא הדמות הנערצת על 19 אחוז מהילדים בגילאי 11-6, לעומת 13 אחוז מהילדים בגילאי 12 ומעלה. חמישה אחוז מהילדים בגילאי 6-11 בחרו בחבר/ה כדמות נערצת, לעומת שבעה אחוזים מהמתבגרים בגילאי 12 ומעלה.
    • תוכנית טלוויזיה אהובה: “בוב ספוג” היא התוכנית האהובה לא רק על הילדים הקטנים יותר, אלא גם על מתבגרים בגילאי 12 ומעלה. עם זאת, כחמישית מהמתבגרים בגיל הזה ציינו שאין להם תוכנית אהובה, וכמו כן הצפייה בטלוויזיה יורדת עם העלייה בגיל. “הפיג’מות” זוכה לאהדה של 11 אחוז מהמתבגרים, אחריה “ארתור” עם עשרה אחוז, ובתחתית הרשימה עומדת “שמש” עם  ארבעה אחוזים בלבד.
    • שימוש בפייסבוק: למעלה מ-88 אחוז מהנבדקים בגילאי 12 ומעלה הם בעלי חשבון פייסבוק, לעומת עשרה אחוזים מהילדים בגילאי שש עד שמונה.
    • דמי כיס: רק כשליש מהילדים המתבגרים מקבלים מהוריהם דמי כיס באורח קבע. השאר מקבלים כסף באופן שוטף להוצאות שונות, אך לא תחת ההגדרה של “דמי כיס”.
    • העדפה לדמות על חולצה / בגד / תיק: בנים מעדיפים יותר מבנות ללבוש חולצות שעליהן מופיעות דמויות. הבנים מעדיפים את “טום וג’רי”, הבנות  את “בראץ”. 50 אחוז מהילדים בגיל 12 ומעלה מעדיפים תיקים ללא דמות.

    הסקר בוצע באמצעות מדגם ארצי מייצג של 314 ילדים בגילאי 14-6, עבור חברת “סבן מותגים ישראל”

    יום המשפחה שלה: מונולוג של ילדה מאומצת 

    פסיכודליה: מי היה מעלה על הדעת שהיא “ילדה מוכה”? 

    משפחה גרסת 2013: גלגולי ההורות לאורך השנים

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.