fbpx

חיסון בכיתה ח’

חיסון בכיתה ח'

 

בשורה לנערות: החיסון נגד וירוס הפפילומה נכנס לסל הבריאות

אישור סל התרופות החדש ביום ג’ השבוע (2.12.12) הביא עמו בשורה טובה גם לציבור הנערות והאמהות: החל משנת הלימודים הבאה (תשע”ד) ניתן יהיה להתחסן נגד וירוס הפפילומה, העלול לגרום לסרטן צוואר הרחם, ללא תשלום. החיסון, שעד כה ניתן היה לבצעו רק באופן פרטי בעלות של 2,200 שקל, יתבצע בבתי הספר ברחבי הארץ בנערות הלומדות בכיתה ח’, ויינתן בשלוש מנות לאורך שנת הלימודים. על פי ההערכה, מספר הנערות הזכאיות לחיסון בכל שנה עומד על כ-52,000,  והחיסון בכללו מתוקצב בכ-13  מיליון שקל.
דר אפרים סיגלר, מנהל שירות צוואר הרחם מחוז חיפה ורופא במרכז הרפואי כרמל, אשר כיהן בעבר כיו”ר החברה הישראלית למחלות צוואר הרחם, מסביר כי בכל העולם מקובל לחסן נגד וירוס הפפילומה נערות משכבת כיתה ח’. “מדובר בנערות סביב גיל 13 המשולבות במערכת החינוך, כך שבמהלך כחצי שנה ניתן לחסן את כולן. החיסון ניתן דווקא בגיל הזה, מכיוון שאנו יודעים כיום שישנן נערות שמתחילות לקיים יחסי מין בגיל צעיר. אם נתחיל לחסן רק בתיכון, בגיל 15 למשל, אנחנו עלולים לפספס חלק מהנערות הללו. השפעת החיסון אורכת 18-15 שנה, ומכאן שהיא מכסה את כל שכבות הגיל הרלוונטיות”.
ד”ר סיגלר מוסף כי מניסיון של החלת החיסון נגד וירוס הפפילומה באוסטרליה אנו לומדים כי 90 אחוז מהנערות שחוסנו לא נדבקו ביבלות מין וכי הייתה ירידה בקרב הבנים, החשופים אף הם לווירוס. “מבחינה זו, מדובר במה שנהוג לכנות ‘חיסון העדר’. כלומר, ברגע שמחסנים את הבנות גם הבנים מוגנים, היות שאין ממי להידבק”. ד”ר סיגלר מציין לסיכום כי חיסון הפפילומה מונע 70 אחוז ממקרי סרטן צוואר הרחם וכי תופעות הלוואי שלו זניחות בהשוואה לכל חיסון ילדות אחר.

המחזור הראשון שלי: המדריך החדש לנערה

אינטליגנציה רגשית עם המתבגרים – ככה זה עובד

יחסים: כל מה שאבא למתבגרת חייב לדעת 

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

תגובה אחת

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.