fbpx

הכנס “לדבר אלכוהול”

הכנס "לדבר אלכוהול"

 

מנהל וולפסון: “בישראל המאבק באלכוהול אינו מורגש ואינו יעיל”

 בכנס “לדבר אלכוהול” שנערך אתמול (17.12.12) בבית החולים וולפסון, בהשתתפות ראש עיריית חולון, הוצגו נתונים מדאיגים: 20 אחוז מהקטינים שטופלו במרכז לטיפול בנפגעי תקיפה מינית בוולפסון הגיעו על רקע שימוש באלכוהול. “הם מגיעים אלינו במטרה לדעת מה קרה להם, לאחר ששתו לשוכרה ואיבדו את זיכרונם. הם מגיעים במצב רגשי של בלבול, סערה, תחושת אשמה וכעס, כתוצאה מחוסר השליטה במצבם”, תיארה צילה וידברג, מנהל שירות העבודה הסוציאלית ב’וולפסון’. מהנתונים שהוצגו בכנס עולה עוד כי מינואר 2008 ועד נובמבר 2012 טופלו במחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי ‘וולפסון’ 95 מקרים של היפגעות קטינים עקב שימוש באלכוהול, 22 מתוכם בשנה האחרונה בלבד. “מדובר בעלייה מורגשת ביחס לממוצע הרב שנתי, לכדי שני מקרים בחודש”, צוין בכנס.
לצד הנתונים הללו הוצגו בכנס נתונים של משטרת ישראל, לפיהם במהלך שנת 2011 נפתחו במשטרת חולון 20 תיקים פליליים בגין מכירת אלכוהול לקטינים ו-49 תיקים פליליים של עבירות סמים בקרב בני נוער. בנוסף, במהלך שנת 2012 עברו 35 בתי עסק בחולון שימועים עקב מכירת אלכוהול לקטינים. 16 מתוך בתי העסק הללו נסגרו, ואילו השאר קיבלו אזהרות.

ד”ר יצחק ברלוביץ, מנהל מרכז רפואי וולפסון, אמר בכנס כי בהשוואה למאבק שמקיימת מדינת ישראל בעישון ובשימוש בסמים המאבק באלכוהול אינו מורגש ואינו אפקטיבי. “נושא השימוש באלכוהול מוזנח במדינת ישראל. הייתי מצפה שליד כל משקה שמכיל כמות מסוימת של אלכוהול תהיה אזהרה. מדוע עדיין ניתן לפרסם בישראל משקאות אלכוהוליים, מבלי לצרף אל הפרסומת אזהרה כי מדובר ברעל הפוגע בבריאות? איני מכיר אף לא מחקר אחד שאסף נתונים לגבי אשפוזים על רקע שימוש מוגזם באלכוהול. על המדינה לקדם מחקרים כאלה”.
ד”ר ברלוביץ ציין גם את העובדה כי מדי שנה מתים בישראל כ-5,000 איש כתוצאה מעישון, בזמן שלא נמצא ברשותנו המידע על מספר האנשים המקפחים את חייהם כתוצאה משימוש באלכוהול. “אני מעריך שמדי שנה נהרגים אזרחים רבים כתוצאה משימוש מופרז באלכוהול, מהאלימות הנלווית לכך, מהפגיעות המיניות, מחוסר השליטה העצמית, מהמחלות הנלוות ועוד. אני מצפה מאנשי הציבור, בליווי אמצעי התקשורת בישראל, להעניק חשיבות עליונה לנושא ולקדם תוכנית לאומית למניעת שימוש באלכוהול, בפרט בקרב בני הנוער”.

לכתבות של “עשר פלוס” העוסקות בשימוש באלכוהול על ידי בני נוער 

רוצים להוריד במשקל? תפחיתו באלכוהול. מחקר

יפות בלי כימיקלים: טיפוח יכול להיות בריא וידידותי לסביבה

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.