fbpx

מדריך לנערה: כך תגני על עור פנייך מבלי להיגרר להוצאות מיותרות

מדריך לנערה: כך תגני על עור פנייך מבלי להיגרר להוצאות מיותרות

 

בנות העשרה משתמשות כבר מגיל צעיר בקרם לחות ובמוצרי טיפוח ממותגים לעור הפנים. מהן הסיבות לכך? האם באמת נחוצה שגרת טיפוח לנערה בגיל כה צעיר? מה בנוגע לביקורים אצל קוסמטיקאית? ובאילו דרכים פשוטות תוכל המתבגרת לסייע לעצמה לשמור על העור? על הפנים

 

הפעם הראשונה שבה אני השתמשתי במסקרה הייתה אי שם בגיל 16, וההתרגשות היתה גדולה. בבת מצווה שלי לא היתה מונחת על פניי טיפת איפור, ובוודאי ששימוש תדיר בקרמים ומסיכות לפנים לא נכלל בלקסיקון הטיפוח שלי עד הגיעי לגיל צבא.
אבל היום הכול נראה אחרת. גיל ההתבגרות, כולנו כבר יודעים, מתחיל בשלב מוקדם יותר מאשר בעבר, ובהתאם לכך גם שגרת הטיפוח של המתבגרות הצעירות הוקדמה באופן משמעותי. לכך מתווספים המודעות העולה לנזקי השמש, השפעת השינויים ההורמונליים על העור בגיל ההתבגרות, תזונת הג’אנק הלא מאוזנת, השהות הממושכת בחדר ממוזג וזיהום האוויר שרק הולך ומתגבר. במציאות הזו, אין פלא שעור הפנים של הנערות הצעירות נזקק לשגרת טיפוח בשלב מוקדם יותר, וסביר להניח ששגרה כזו תעשה עמן רק חסד בשנים מאוחרות יותר.
ומצד שני, השוק מוצף במוצרי טיפוח שרק לעתים רחוקות מקיימים את ההבטחות המוצהרות מאחוריהם, ובמקרים מסוימים אף עלולים להזיק לעור. מתי נחוץ לנערה שימוש במוצרי טיפוח, ואיך יודעים לבחור קרם מתאים לפנים הצעירות? השאלות הכי בוערות והתשובות להן.

איך לנקות את עור הפנים?

שינויים הורמונליים אצל נערות מתרחשים, בדרך כלל, החל מגיל 12, אך לעתים גם קודם לכן. עור הפנים נוטה להיות שומני, בייחוד עם קבלת המחזור החודשי. לכך נוספים זיהום האוויר, הלכלוך והזיעה (בריצות בין בית הספר לחוגים ולפעילויות), המצריכים בהחלט שגרת ניקיון סדירה. מומלץ לרחוץ את הפנים בסבון לפנים בעל חומציות מאוזנת (PH) של 5.5, או בסבון לפנים המיועד לעור שמן, פעמיים ביום – בוקר וערב. יש להימנע משימוש בסבון המקלחת הרגיל, מכיוון שהוא עלול לגרות את העור הנוטה ממילא לרגישות ולאדמומיות.

האם באמת נחוץ שימוש במי פנים וחלב פנים?

בניגוד לתפיסה הרווחת, לנערות בגילאים צעירים אין צורך לנקות את הפנים עם מי פנים וחלב פנים, אלא אם כן הן משתמשות באופן קבוע במייק-אפ ובאיפור מלא (המלצתי בעניין היא להמתין עוד כמה שנים עם האיפור המלא). יחד עם זאת, מי פנים ידועים בתכונתם המופלאה לכווץ את נקבוביות הפנים. לכן, נערות הסובלות מנקבוביות גדולות ופתוחות באזור האף והמצח יכולות להשתמש במי פנים (בלבד, ללא חלב פנים) לאחר הרחיצה בסבון.

איך נדע להתאים קרם לחות לעור הפנים?

כשקונים מוצרי טיפוח לנערה, יש כמה דברים שחשוב להקפיד עליהם יותר מהמותג: ראשית כול על המוצר להיות היפו אלרגני ומיועד לעור צעיר ורגיש. שנית, יש להתאים את המוצר לסוג העור – לרוב הנערות הצעירות יש עור מעורב עד שמן. במקרים של אקנה מומלץ להתייעץ עם רופא העור לפני רכישת התכשיר, מכיוון שקיימים בשוק תכשירים פרא-רפואיים המותאמים היטב לעור צעיר ובעייתי.

מה לגבי הגנה מפני השמש?

קרם לחות בגילאים צעירים אינו מצרך הכרחי, בניגוד למסנן קרינה לעור הפנים שמומלץ לשימוש רציף. לכל הנערות מומלץ להשתמש במסנן קרינה, רצוי לעור שמן על מנת שלא לגרות עוד יותר את בלוטות החלב בעור (מה שמעודד בגיל הזה היווצרות פצעונים). את קרם ההגנה לפנים יש למרוח גם לאורך החורף.

קוסמטיקאית לנערה: כן או לא?

ככלל, אין צורך להתחיל בטיפולים קוסמטיים בגיל כה צעיר. גם אם יש בעיית אקנה, מומלץ לפנות ראשית כול לרופא עור לצורך אבחון וטיפול. כמו כן, כדי למנוע הופעת “שחורים” מומלץ להקפיד על שגרת הניקיון היומית, לשתות 12-10 כוסות מים, לישון לפחות שש שעות בלילה, וכן לא להתעצל ולהסיר את האייליינר ושאריות האיפור לפני השינה. התוצאה שיש להקפדה על כל אלה (מומלץ גם להפחית בג’אנק פוד, אם כבר מדברים) שווה יותר מכל טיפול קוסמטי, והיא גם זולה יותר ומחזיקה מעמד לאורך זמן.

מה הקשר בין אופנה, תרבות הנוער ואג’נדה חברתית? 

לקחת גלולות? אם אמא תגלה היא תהרוג אותי!

עדי, בת 14, ממליצה על ספר הנעורים החדש “חוֹם”

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.