fbpx

החוגים כאן: סטיילינג, קרקס, “רופא נולד”, ועוד. כבר נרשמתם?

החוגים כאן: סטיילינג, קרקס, "רופא נולד", ועוד. כבר נרשמתם?

 

אם ניסיתם גו’דו או ריקוד והילדים לא בעניין, אולי שווה לכם לנסות לחשוף אותם לחוגים החדשניים יותר (מישהו אמר “פלצניים”?) שמוצעים היום למתבגרים. בדקנו עבורכם חמישה חוגים כאלה, ומצאנו בהם גם יתרונות. החיסרון: חלק מהחוגים יקרים במיוחד, אולי תצטרכו לפתוח תוכנית חיסכון

 

ג’ודו, בלט, שחמט, קראטה, חימר, התעמלות אמנותית, כדורסל. כולנו זוכרים את החוגים האלה מהילדות. אבל מבט חטוף בברושורים הפרסומיים שאנחנו מקבלים בשבועות האחרונים בדואר (או באימייל) מבהיר באופן די ברור שעידן הריאליטי מחייב גם את חוגי הילדים והנוער להתאים את עצמם לתקופה. זה לא שהכדורסל והבלט נכחדו מהעולם, אבל לצידם נוכל למצוא היום שלל חוגים חדשניים ומקוריים (אם כי יש כאלה שיעדיפו להגדיר אותם פלצניים משהו). בדקנו עבורכם כמה חוגים ייחודיים שכדאי להכיר, במיוחד אם הג’ודו והבלט לא “תפסו” את הילדים שלכם. אזהרה: בדרך כלל העניין לא זול בכלל

חוג קרקס

מה ואיפה: על אף העובדה שאין הרבה סיכויים שהילדים שלנו יבחרו להתפרנס מהתחום הזה בבגרותם וגם באולימפיאדה טרם הקצו קטגוריה לענף הזה, חוגי הקרקס הפכו לטרנד של ממש בשנים האחרונות. המוכר ביותר הוא “קרקס פלורנטין”, שהוקם לפני כשמונה שנים וכיום פועל בכפר הירוק. אולם כיום ניתן למצוא חוגי אקרובטיקה וקרקס ביישובים רבים ברחבי הארץ.

למה כדאי:החוג מקנה למשתתפים הצעירים את יסודות האקרובטיקה והקרקס. הטרפז, טבעת, הליכה על חבל, נסיעה על חד-אופן, חבלים, חישוקים, ועוד. מעבר לכך, הוא תורם לשיפור שיווי המשקל והקואורדינציה, לגמישות הגוף ולכושר גופני כללי. על פי רוב, הצטרפות לחוג אינה מצריכה ידע קודם ורמת כושר מסוימת.

החוג שבדקנו: חוג קרקס בסביון, הקיים כשנתיים. המורים הם מקרקס Y, והחוג מיועד לגילאי שמונה ומעלה (עד 18 פלוס). החוג מתקיים אחת לשבוע, וכל מפגש נמשך שעתיים. קבוצה מונה עד 16 משתתפים ושני מורים.
מחיר החוג
: 325 שקל לחודש.

חוגי אופנה וסטיילינג

מה ואיפה: אל תתבלבלו. חוגי הסטיילינג של היום לא דומים כלל לשיעורי התפירה שזכורים לנו מימי בית הספר היסודי, שבהם למדנו בעיקר איך להשחיל חוט למחט ולתפור בובות. הילדות של היום מודעות למראה וללבוש שלהן מגיל צעיר מאוד, והגבולות בין אופנת מבוגרות לאופנת ילדות ונערות מטושטש לחלוטין. חוגי הסטיילינג המתקיימים היום ברחבי הארץ, חושפים את הנערות לגדולי המעצבים ולסגנונותיהם השונים ומקנים להן את יסודות התדמיתנות והעיצוב לצד יכולת התאמה אישית.

למה כדאי: אמהות רבות שולחות את הבת שלהן לחוג כזה בעיקר כדי לפתח בה מודעות גבוהה למראה החיצוני וגישה חיובית לנשיות (להיות “טום בוי” היום זה כבר לא קוּל). יש לציין כי גם לבנים יש היום לגיטימציה רבה יותר להתעניין בתחום, וכי מקצועות הסטיילינג ועיצוב האופנה זוכים ליוקרה רבה. עם יד הלב: כאמא, היית מעדיפה שהילד שלך יהיה רופא בכיר או ג’ורג’ ארמני הבא?

החוג שבדקנו: חוג “אופנה ותפירה במכונות”, המתקיים ברמת השרון, רמת אפעל וסביון. החוג מקנה ידע ולימוד על שימוש במכונת תפירה, לימודי עיצוב, ציורי סקיצות, לקיחת מידות, שלבי התפירה, סריגה ורקמה, ועוד, והוא גם כולל הרצאות אורח, צפייה בסרטי תצוגות אופנה והתנסות בחומרים שונים. מיועד לילדים בגילאי שמונה ומעלה ומתקיים אחת לשבוע. כל מפגש אורך כשעתיים, וכל קבוצה מונה חמישה עד שמונה משתתפים.
מחיר החוג
: 370 שקל לחודש.

חוגי יצירה מקוריים: עיסת נייר, כדורי פלא ועוד

מה ואיפה: אם פעם היו שולחים את הילדים לחוג קרמיקה או חוג ציור, היום כבר מדברים עם הילדים שלנו על טכניקות מורכבות וחדשניות יותר – חלקן הגדול קשור לאמנות המיחזור. כזה הוא החוג לעיסת נייר, שמיועד בדרך כלל לילדים בגילאי שמונה ומעלה,ומקביל ניתן למצוא חוגים מקוריים נוספים – פרי פיתוחם של יוצרים ומעצבים ש’עלו’ על טכניקות חדשניות שהילדים נשבים בקסמן.

למה כדאי: להיות צייר זה כבר לא מקצוע נחשק, וברוב המקרים גם לא מפרנס. בינינו, פסלים וציורים מרשימים במוזיאון זה נחמד מאוד, אבל בעידן הפרקטיות אולי עדיף שנקשט את הבית הפרטי שלנו ביצירות מודרניות שמכניסות הרבה עניין וצבע במקום לרוקן את הארנק באיקאה. בנוסף, כל חוגי היצירה משפרים בילדינו את המוטוריקה העדינה ומעודדים יצירתיות, סבלנות, ריכוז, מודעות סביבתית ועוד.

החוגים כאן: סטיילינג, קרקס, "רופא נולד", ועוד. כבר נרשמתם?
הכנת מוביילים תלת ממדיים. כדורי הפלא של יינת אלברבאום

החוג שבדקנו: “הרכבת מוביילים תלת ממדיים – כדורי פלא”, המתקיים בזכרון יעקב. החוג מופעל ומנוהל על ידי יינת אלברבאום, בוגרת לימודי עיצוב תעשייתי שרוכשת חיבה עזה לקיפולי נייר. אלברבאום פיתחה את הטכניקה הזו לפני כחמש שנים, והתוצאות מרהיבות (ראו תמונה). המשתתפים לומדים ליצור מוביילים תלת ממדיים העשויים מחלקי קרטון, שעליהם סימני קיפול מובנים מודפסים במגוון דוגמאות.
החוג מיועד לילדים ונוער בגילאי תשע פלוס, מתקיים אחת לשבוע ונמשך כחודשיים. כל מפגש אורך שעה עד שעתיים. קבוצה יכולה למנות 50-10 משתתפים (במסגרת מצומצמת או רחבה).
מחיר החוג: 60-50 שקל למשתתף, עבור כל מפגש.

חוגים לקולנוע, אפקטים מיוחדים ואפקטים ממוחשבים

מה ואיפה: חוגי קולנוע קיימים כבר שנים, אך בעשור האחרון הם עוברים שדרוג ברוח האמנות הדיגיטלית שהולכת ומשתכללת. חוגים אלה מתקיימים ברחבי הארץ, בין היתר במתנ”סים, ורובם מיועדים לילדים בגילאי עשר ומעלה.

למה כדאי: היכרות עם עולם הקולנוע מאפשרת למתבגרים להתבונן במוצרי המדיה באופן ביקורתי. מעבר לכך, היום לא צריך להיות בימאי כדי לדעת לייצר סרטון וידיאו. די בכך שאתה מתבגר פעיל בפייסבוק וחשוב לך להיות מחובר ומעודכן. בעידן הפייסבוק, כולם בימאים, תסריטאים וצלמים של הרילאיטי העוסק בעצמם.

החוג שבדקנו: חוג לאפקטים מיוחדים ברמת השרון, המתקיים זו שנה שלישית. החוג מקנה למשתתפים אפשרות להיחשף לתוכנות מקצועיות כמו “אפטר אפקט” לעיבוד תמונות וידיאו ולהתנסות בעבודה איתן. המשתתפים לומדים, בין היתר, איך לבצע אפקטים של “לעוף באוויר”, “להנחית מסוק”, ועוד. מלבד האפקטים, לומדים המתבגרים לכתוב תסריט, לצלם ולערוך, ומפיקים קליפים וסרטים קצרים. החוג מיועד לילדים בגילאי 12-10 ומתקיים אחת לשבוע – שעה וחצי כל מפגש. קבוצה מונה עד שישה משתתפים.
מחיר החוג
: 205 שקל לחודש

 

חוג “רופא נולד”

מה ואיפה: מקימי ומנהלי החוג הם ד”ר עמיר לאור ועו”ד וד”ר אורי גינזבורג, רופאי ילדים בכירים, שיצאו ביוזמה לחשוף ילדים ובני נוער לעולם הרפואה. המשתתפים נחשפים לאמצעיים החדשניים בתחום, שכוללים מכשור רפואי, הדמיות וצילומי רנטגן. המטרות הן לעורר בילדים התעניינות בעולם הרפואה, להעלות את המודעות לאורח חיים בריא ולהבין כיצד פועל גופנו במצבים שונים.

למה כדאי: היינו רוצים להאמין שיום אחד הרופאים יזכו שוב בכבוד הראוי להם ויחול שיפור במעמדם. חוץ מזה, מי מאתנו לא היה רוצה רופא פרטי בבית?

החוג שאנחנו בדקנו: החוג החדשני הזה מתקיים בינתיים בשלוש ערים: כפר- סבא, הוד השרון וראשל”צ.כל משתתף מקבל סטטוסקופ וחלוק רופא, ובנוסף קיים אתר אינטראקטיבי עם גישה אישית לכל אחד – כדי שהמשתתפים הצעירים יוכלו לעקוב אחר החומר הנלמד, לענות על שאלות טריוויה ולצפות בתכנים שמועלים לאתר. החוג מיועד לילדים בגילאי 13-9 ומתקיים אחת לשבוע. כל מפגש נמשך כשעתיים. קבוצה מונה שמונה עד עשרה ילדים.
מחיר החוג: 180 שקל לחודש

מה תמליצי לבתך, טמפון או תחבושת היגיינית?

נכנסים לשגרה, גם בתזונה המשפחתית 

בלוג: זה שהילדים שלנו מדברים טכנולוגית, זה טוב או רע?

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.