fbpx

מהפנימייה לממלכה

מהפנימייה לממלכה

 
הזמן השבור | מאת: אריאלה בנקיר, הוצאת ידיעות ספרים

זהו ספר הביכורים של אריאלה בנקיר, שבו היא משלבת מרכיבים היסטוריים עם מרכיבים פנטסטיים,  מתארת באופן חי ואמיתי את תקופת ימי הביניים וחושפת בפנינו פיסת היסטוריה שלא נלמדת בבתי הספר.
במרכז הסיפור עומדת מיקי גונן, נערה בת 16 עם חיים לא שגרתיים. אמה נפטרה כשהייתה תינוקת, ומאוחר יותר אביה נהרג בתאונה. היא נותרת יתומה. מיקי מבקשת מדודתה לעבור לפנימייה יוקרתית, בתקווה שהיא תוכל ללמוד ולהתפתח במקום הזה, אך דווקא שם היא נתקלת בהתנכלויות ובני כיתתה מפנים לה עורף. מיקי מוצאת מפלט בספרייה השקטה – משם היא מתגלגלת באמצעות מעבר זמן מסתורי לימי הביניים ולממלכה עתיקה בשם ארובראה (האי סרדיניה של היום).

הספר מגולל באופן מרתק את קורותיה של נערה בממלכה עתיקה, בעולם של תככים, מזימות ואהבות. בעולם הזה הנערה מתבגרת, מגלה את כוחה ואת יופייה וייחודה, וכל הגילויים הללו משרתים אותה גם כשהיא ‘חוזרת בזמן’ לישראל ולבני כיתתה. מרגע שמיקי מגלה את עוצמתה הפנימית, שוב היא לא תהיה חלשה מול המתנכלים לה. הספר מבוסס על הסיפור של ממלכת ארבוראה ומלכתה אלאונורה (שלטה בה בין השנים 1402-1385).

בקיצור: לאחרונה צצים יותר ויותר ספרים, הנעזרים במרכיבי הפנטזיה  לצורך העצמה נשית. הספר של בנקיר עושה זאת נפלא. לפרטים נוספים על הספר ולקריאת הפרק הראשון 

עוד ספר פנטזיה מעצים שמומלץ לנערות: נפיה

בלוג: 50 אחוז מבני הנוער בלי בגרות. יש פתרון?

הדרכת הורים: “בעלי לא מסכים שבני/בנות הזוג של הילדים ישנו אצלנו”

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

תגובה אחת

  1. מתוך הכתוב ברשומה שלך הייתי ממליצה גם למבוגרים לקרוא…
    תודה.

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.