fbpx

זמני אך מסוכן

זמני אך מסוכן

 

משרד הבריאות מזהיר: תגובות עוריות אלרגיות לקעקועי חינה שחורה

קעקועי חינה שחורה הפכו בשנים האחרונות ללהיט של ממש בקרב ילדים ובני נוער בישראל, ולא כל ההורים יודעים שרצוי מאוד להימנע מהם. הקעקועים הזמניים מופיעים באינספור דמויות ואיורים ולמראית עין אינם מזיקים, אולם בעקבות דיווחים רבים על תגובות אלרגיות עקב שימוש בקעקועי החינה השחורה יוצא היום משרד הבריאות בתזכורת ואזהרה לציבור: חינה שחורה מכילה חומר כימי המעלה את הסיכוי לאלרגיה. במשרד מציינים כי החינה השחורה אסורה לשימוש בישראל במוצר לקעקועים על העור, וכי התוויה זו מתלווה למוצר.

 החינה עצמה היא אכן צבע צמחי טבעי אדום-חום הנמצא בשימוש קוסמטי נרחב, נחשב חומר בטוח מאוד ותגובה אלרגית אליו היא נדירה. אולם ברוב קעקועי החינה, כדי לזרז את פעולת הצביעה ולהשאירה לזמן ממושך יותר נהוג להוסיף לחומר הטבעי חומר כימי בעל צבע שחור בשם פרה-פנלינדיאמיה (PPD)- הידוע כאלרגן תעשייתי שכיח. כל חינה שחורה מכילה בתוכה PPD ועל כן מעלה את הסיכוי לאלרגיה. התגובות העוריות שייתכנו הן: גרד, נפיחות , אודם, ואף התפתחות שלפוחיות שמופיעות על העור ימים ספורים לאחר אפליקציה של כתובות קעקוע. תגובות אלו עלולות לגרום לנער/ה לצלקות.
קעקועי החינה השחורה נפוצים בירידים ובדוכני מכירות, ובייחוד בימים אלה – באירועי הקיץ לחופש הגדול. משרד הבריאות ממליץ להימנע משימוש בחינה שחורה לצורכי קעקועי ולהיות מודעים לסכנות הכרוכות בחומר שהיא מכילה. כמו כן, בכל מקרה של התפתחות תגובה אלרגית יש לפנות לטיפול רפואי בהקדם.

קעקוע במחשבה תחילה: רגע לפני שעושים קעקוע קבוע

לקראת החגים: מרעננים את עיצוב הבית בדקה התשעים 

שינויים בהרגלי החלב: יש הטוענים שאפילו החלב מזיק לנו

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.