fbpx

על הגב שלנו: תיקים למתבגרת (וגם לאמא שלה) בהשראת הילקוט

בני הנוער אוהבים למרוד אפילו בתיקים הסטנדרטיים לבית הספר. לקראת השנה החדשה בדקנו אילו תיקים הכי טרנדיים כרגע, איזה תיק מתקופת הנעורים שלנו חזר לאופנה, איך תיקי הנשים שואבים השראה מהילקוט, ואילו תיקים ישדרגו לנו כל הופעה (ולא רק לבית הספר)

 

כמו בכל שנה, גם הפעם אנחנו מוצאים את עצמנו בעיצומו של קיץ מהביל ולח עומדים נבוכים מול מגוון עצום של ילקוטים לבית הספר, מתלבטים האם לתת לילד/ה לבחור תיק על פי טעמו/ה האישי (אם אפשר לקרוא “טעם אישי” למותגים המשתלטים על חייהם), או האם מוטב שהשיקול המרכזי יהיה מידת ההתאמה בין איכות התיק לבין עומס המשא שהם צפויים לסחוב על גבם במהלך השנה הקרובה. החדשות הטובות הן שאם הילד שלכם חצה את השנה העשירית לחייו ונכנס לאפיזודה שנקראת “גיל ההתבגרות”, סביר שתכולת התיק הולכת ופוחתת (או שהוא מחליט על דעת עצמו לצמצם אותה למה שהכרחי בלבד), וגם התשוקה למותגים עשויה להירגע מעט.

אבל אנחנו פה הפעם כדי לדבר דווקא על תיקים אופנתיים וטרנדיים שיכולים להתאים לא רק לנערה, אלא גם לאמא שלה. כן, אם סיבוב השופינג שלכן לקראת בית הספר כלל ביקור בחנויות אופנה לצד חנויות חזרה לבית הספר בטח הצלחתן להבחין בתיקי נשים השואבים השראה מילקוטי התלמידים.

על הגב שלנו: תיקים למתבגרת (וגם לאמא שלה) בהשראת הילקוט

לא מדובר בטרנד חדש. מאז ששרה ג’סיקה פארקר אימצה לראשונה את תיק הגב מג’ינס לפני קצת פחות מעשור, ילקוטים כבר אינם עניין של בית הספר בלבד. אין היום הפרדה של ממש בין תיקים סטנדרטיים לתלמידות בית ספר לבין תיקי נשים או תיקים לסטודנטיות. ובקיצור, האפשרות לרכוש כמה תיקים אופנתיים ולשחק ביניהם בין בנות הבית (החלפות בין אמא לבת) היא בהחלט אופציה אופנתית מבורכת.

[fancy_box]

ילקוט לכל דבר

עצות לנוער אופנתי שמעוניין לשמור על הגב

 

על הגב שלנו: תיקים למתבגרת (וגם לאמא שלה) בהשראת הילקוטגב מרופד, רצועות עבות: החלטתם להישאר נאמנים לתיק הגב? בדקו שגב התיק מרופד ורצועות הכתף עבות וניתנות לכוונון. חשוב ביותר שתהיה חלוקה לתאים רבים, מכיוון שאז מתאפשרת חלוקה טובה יותר של עומס תכולת התיק על הגב והמאזן הנוצר מאפשר שיווי משקל ויציבה נכונה.

 השתמשו בלוקר, הפחיתו ציוד בהתאם: היום יש לוקרים בבתי ספר רבים. כדאי לאמץ את השיטה ולסחוב רק את הציוד הדרוש לילד באותו יום. כיצד יודעים שהתיק כבד מידי? ודאו שמשקל התיק אינו עולה על 15 אחוז ממשקל גופו של הילד.

על הגב שלנו: תיקים למתבגרת (וגם לאמא שלה) בהשראת הילקוט

נשיאה נכונה: אזנו את רצועות הכתפיים כך שהמרחק בין שולי התיק לגב יהיה אחיד ושווה משני הצדדים. הילקוט עצמו צריך לשבת במרכז הגב ולא נמוך ממנו, כדי שלא ייווצר עומס מיותר על הגב התחתון. כמו כן, הניחו את הספרים הכבדים בתא הקרוב ביותר למשענת הגב כדי ליצור איזון.

 [/fancy_box]

האייטיז חוזר לנערות

זוכרות את תיקי הג’ינס הזרוקים ותיקי השק שהיו סוּפּר-אופנתיים בשנות השמונים, כשאתן הייתן תלמידות? אז עכשיו תצטערו שלא שמרתן אותם. כי התיקים הללו שוב באופנה, אך הפעם לאו דווקא בגרסת הג’ינס אלא בגרסה צבעונית ומלבבת יותר. נערות רבות מאוהבות בתיקי שק וברור לגמרי למה: תיקי השק הם הדבר הכי חם כרגע בקרב כוכבות הוליווד, ביניהן האחיות אולסן שמעמיסות לתוכם את כל הבית.

על הגב שלנו: תיקים למתבגרת (וגם לאמא שלה) בהשראת הילקוט

התיקים הללו אמנם עלולים להיות כבדים כשסוחבים בתוכם ספרים וקלסרים, אך אם בחטיבה או בתיכון של הילד יש לוקרים הבעיה נפתרת בקלות. וגם אם לא, כולנו יודעים שבגיל הזה האופנה עולה על הנוחוּת.

שלל צבעי הקשת

כשאני הייתי תלמידה בחטיבה, תיקים צבעוניים נחשבו של תלמידי היסודי ואני וחברותיי התעקשנו על תיק בגוון אחיד, שיעיד על כך שאנחנו כבר לא “ילדות קטנות”. אבל היום המצב שונה, בלי ספק. עולם האופנה הצליח, לאחר שנים של מאבק, להוציא את המונוכרומטיות מהמלתחה העולמית. מי היה מאמין שנצעד ברחוב בשלל צבעי הקשת ובגוונים שעד לפני כעשור חשבנו שלעולם לא נלבש, כמו כתום וצהוב?

גם הווינטג’ כאן, כמובן

המהפך נראה כמובן גם בגזרת תיקי הנשים. אם בעבר תיק גב סטנדרטי העביר בהכרח את המסר: “המראה הספורטיבי נובע מכך שאני בדיוק בדרך למכון הכושר”, היום לגיטימי ביותר להתהדר בתיק גב קטנטן – בייחוד אם הוא מעוצב בסגנון רטרו עדכני.

על הגב שלנו: תיקים למתבגרת (וגם לאמא שלה) בהשראת הילקוט

תיקי הרטרו מעוצבים כמו תיקי וינטג’ אמיתיים, שבהם הצטיידו תלמידי בתי הספר בשנות השישים. כרגע הם אחד הטרנדים החמים בקטגוריית תיקי הנשים, והם מתאימים כמובן גם לנערות שיקיות במיוחד וגם לאמהות שלהן (שרוצות להיות מעודכנות). אני מניחה שחלק מכן ירימו גבה או שתיים, אך תאמינו לי – האביזר האופנתי הזה יכול בקלות לשדרג לכן את ההופעה.

עונת המזגנים: לא יוצאות מהבית בלי צעיף

הילדה רוצה שהחבר שלה יצטרף לנופש המשפחתי?

יומנים לשנה החדשה לא חייבים להיות ממותגים

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

תגובה אחת

  1. שלום, חשוב לציין שאופנת תיקים חדשה שנוצרה בתקופה האחרונה היא אופנה סביב ארגונומיה נכונה ודגש על בריאות הגב של התלמיד. התיקים הפכו להיות יותר מאוזנים ובעלי משענות גב תומכות המותאמות לגבו של התלמיד, שינוי נוסף הוא התפתחותם של תיקים על גלגלים המפחיתים משמעותית עומס על הגב (תיקים אילו היו נהוגים רק בתחום הנסיעות ותיירות “בדרך למטוס” וכדומה). כמו כן ניתן לראות מגמה חשובה של חינוך ולימוד של הנוער בכל מה שקשור לבריאות גב ויציבה נכונה.
    כיום תיקים יכולים להיות גם יפים וגם בריאים לגב. ד”ר שחף אורקן – כירופרקט

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.