fbpx

ירידה בפשיעה

          ירידה בפשיעה                                   

פחות תיקים פליליים לקטינים בעשור האחרון. ומה בנוגע לעברייני מין?

 הוועדה לזכויות הילד של הכנסת פרסמה היום נתונים על עבריינות נוער, המעידים על כך שבעשור האחרון חלה ירידה מתמשכת ומשמעותית במקרי הפשיעה של צעירים. נתונים אלה מפתיעים לאור הפרסומים הרבים מהשנים האחרונות על מקרי פשיעה ואלימות בקרב בני נוער, אך במועצה לשלום הילד מדגישים כי הנתונים מעידים על מגמת ירידה ברורה. ובמספרים: שיעור התיקים הפליליים שנפתחו לקטינים בעשור האחרון ירד מ 47.2 תיקים לאלף בני נוער בשנת 2000 ל-34.7 תיקים לאלף בני נוער בשנת 2011, כלומר ירידה של 12.5 אחוז.במועצה לשלום הילד טוענים כי הנתונים המעודכנים מדגישים את העובדה שהפרסומים בתקשורת יוצרים “דמוניזציה של כלל בני הנוער”. יחד עם זאת, הם מציינים, “המצב עדיין אינו אידיאלי ואף מדאיג. עדיין יותר מדי בני נוער מעורבים בפעילויות עברייניות, גיל העבריינים הצעירים יורד ובני נוער מבצעים גם עבירות חמורות ביותר”. במועצה מדגישים עוד כי על אף הירידה בפשיעת נוער אסור להזניח את הטיפול בנושא, וכי ההשקעה העיקרית צריכה להיות במניעה. עוד צוין כי בישראל ישנם יותר מדי ילדים ובני נוער במצבי מצוקה, עוני, סיכון וסכנה הנושרים ממערכת החינוך, בורחים מהבית ומופקרים לגורלם ברחוב. “הטיפול הנכון בהם איננו יכול להיות נחלתה הבלעדית של המשטרה, אלא נחלתם של מספר רב של רשויות כמו החינוך, הרווחה, התרבות והספורט, הבריאות, הפנים, הרשויות המקומיות וכמובן האוצר”.

במסגרת הדיון בנושא עבריינות נוער התייחסו היום במועצה לשלום הילד גם למחדל מתמשך, מקומם ומדאיג: הרשויות מתנערות מהסדרת הפיקוח על עברייני מין קטינים ושיקומם באמצעות חוק. על פי נתוני המשטרה, מדי שנה נפתחים כ-600 תיקים של עבירות מין לקטינים – שלחלקם מיוחסות עבירות מין קשות ביותר. לדברי ד”ר יצחק קדמן, מנכ”ל המועצה לשלום הילד, מדובר במחדל חמור ביותר המסכן ללא צורך ילדים רבים העלולים לחזור ולהיפגע על ידי עברייני מין קטינים שלא שוקמו ואף אינם מפוקחים. יש לציין כי חוק בנושא הזה נחקק כבר בשנת 2006, אך רק לגבי בגירים. הסיבה לכך היא שמשרד הרווחה דרש להפריד בין קטינים לבגירים והבטיח כי יביא בתוך זמן קצר נוסח של חוק נפרד לקטינים עברייני מין (מה שכאמור לא קרה עד היום).
במועצה לשלום הילד הוסיפו כי הפיקוח והשיקום של עברייני מין צעירים הוא לא רק אינטרס עליון של קורבנות העבירה העתידיים, אלא גם של עברייני המין הקטינים עצמם. “פיקוח ושיקום ימנעו מהם לחזור ולפגוע מינית ויחסכו מהם שנים ארוכות נוספות של מאסר”.

סמים: צעירים יותר, משתמשים יותר 

פסיכולוגיה:  גישות טיפוליות בהתנהגות מאתגרת של מתבגרים

עלם: עלייה ניכרת במספר בני הנוער המעורבים בזנות 

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.