fbpx

לא רק בשבילם

מדגסקר ועידן הקרח: בילוי משותף אידיאלי לחופש הגדול

מקרקסים את החופש הגדול

לא רק בשבילם

החופש הגדול רק התחיל, אבל די מהר הרגשתי שמיצינו את הים והבריכה ושהגיע הזמן לתבל באיזה סרט. אז הלכנו למדגסקר. בשביל הילד כמובן. בכנות, לא תליתי הרבה תקוות בהנאה האישית שלי מהבילוי, מעבר לישיבה במקום ממוזג. אחרי הכול מדובר בסרט לילד, גם אם הם כבר די גדול. אבל התבדיתי. נהניתי מכל רגע: הטקסט היה משעשע, הגרפיקה מדהימה ואפילו העלילה חכמה וסוחפת.
ארבעת הגיבורים של הסרט (אלכס, מרטי, גלוריה ומלמן) נחושים בדעתם לחזור לגן החיות בסנטרל פארק בניו-יורק, והם מחליטים להתחיל את המסע באירופה – במפגש עם הפינגווינים והשימפנזים שהצליחו לעשות בלגן בקזינו במונטה קרלו. עד מהרה הם מתגלים על ידי פקחית בעלי חיים מנוסה, שהפנטזיה שלה היא לצוד אריה ויש לה את כל המיומנויות לעשות זאת. ארבעת הגיבורים מוצאים מחסה בקרקס, משתתפים בתרגילים מסוכנים ומכירים חברים חדשים. נחשו אם בסוף הם מצליחים להגיע לניו-יורק…

 כשהגענו הביתה, שמחים ומחויכים, המלצנו גם למתבגרת ללכת לצפות בסרט הזה יחד עם חברותיה. אמנם לרוב הן מקובעות על סרטי נעורים וקומדיות רומנטיות וקיטשיות, אבל החופש ארוך וכדי לא להשתעמם צריך קצת לגוון. לא?

 # מדגסקר 3 – מקרקסים את אירופה, ארה”ב, תלת ממד ודו ממד, באנגלית ובדיבוב לעברית, הפצה: גלובוס גרופ

 אחוות לוחמים ודאגה לבת

לא רק בשבילם

וולט דיסני ממשיך לספק חוויה קולנועית תלת ממדית על החיים בעידן הקרח. הסרט מתחרש כמה שנים לאחר הסרט הקודם, וכאן המרדף של סקראט אחרי האגוז גורם ליבשות העולם להתפצל בדיוק בזמן שאבא ממוטה מודאג מכך שבתו מסתובבת בחברה לא ראויה  מבחינתו. הוא נוזף בה, הקרח נסדק, והאב – יחד עם נמר, עצלן וסבתו – מתרחקים על הגוש למחוז לא ידוע. הסדק המטאפורי מביא את העלילה להתפתח בשני כיוונים.

גיבורי הסרט – סיד, דייגו ומני – יוצאים להרפתקה, שבמהלכה פוגש סיד את משפחות האבודה, דייגו פוגש את אהבת חייו, ויחד הם פוגשים יצורי ים אקזוטיים וחבורה של שודדי ים שמנסה למנוע מהם לחזור הביתה. הגיבורים עומדים בפני אתגרים חדשים, שמעמידים את גבורתם במבחן. הם חוקרים עולם חדש ונאבקים בפיראטים אכזריים. דרך כל אלה ועוד הם לומדים את המשמעות והכוח שיש בקבוצה לעומת היחיד. “אנחנו חלק מהעדר” – משפט שחוזר ונשנה לאורך כל הסרט – מעביר תחושה של אחוות לוחמים, שיתוף וקבלה, ומאדיר את תחושת הדאגה לשלום בתו. הבת הנשארת על היבשה מגלה דאגה לאביה, מתמודדת עם עלבון של חבר טוב ולומדת גם היא שיעור בחיים.
הסרט מסתיים ב”הפי-אנד” הולווידי טיפוסי ומרגש. הוא רווי בהומור, שנינות וחוכמה. מומלץ לכל המשפחה!

 # עידן הקרח 4 – ארה”ב, תלת ממד ודו ממד, באנגלית ובדיבוב לעברית, הפצה: פורום פילם

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.