fbpx

הוחמרה האכיפה

הוחמרה האכיפה

 

אושרה הצעת החוק המחמירה את האכיפה בהעסקת בני נוער

מליאת הכנסת אישרה אתמול ברוב של 11 תומכים וללא מתנגדים את הצעת החוק “עבודת הנוער – צו למניעת עבירה”, שהוגשה על ידי יו”ר ועדת ביקורת המדינה הח”כ אורי אריאל. החוק צפוי לסייע לרשויות האכיפה למנוע ממעבידים להעסיק בני נוער בניגוד לחוק, ובכך לשפר באופן משמעותי את המצב הנוכחי.
עד כה, למרות שהוגדרו עבירות פליליות שונות בשל העבדת נער שלא בהתאם לתנאים הקבועים בחוק, ולמרות שהוטלו עיצומים כספיים, לא היו מצויים בידי רשויות האכיפה אמצעים מתאימים למנוע מהמעביד להמשיך להעסיק נער בניגוד לחוק.

על פי הצעת החוק שאושרה, הפקחים יוכלו למנוע העסקת נער בניגוד לחוק, במקרים שבהם מופר החוק או כשצפויה הפרה (גם אם טרם התבצעה), בין אם ננקט הליך פלילי בשל ההפרה ובין אם לא. החוק יאפשר פנייה לבית הדין האזורי לעבודה, על מנת שיוציא צו למניעת עבירה (בין העבירות: העסקת ילד לפני  גיל המותר בחוק, העסקה בעבודות שעלולות לפגוע בבריאות הנער, עבודה בלילה, ועוד). בנוסף, ניתן יהיה להסתפק בראיות מנהליות על קיומה של הפרה או הפרה צפויה. בית הדין האזורי לעבודה יוכל גם לחייב במתן ערובה כספית לקיומו של הצו.

“לצערי, בכל חופשת קיץ, למרות הוראות החוק המחמירות, אנו עדים לתופעות חמורות של ניצול בני נוער על ידי מעסיקים”, מסביר ח”כ אריאל. “בחלק גדול מהמקרים הדבר נעשה תוך סיכון בריאותם ושלומם. כעת, המעסיקים ידעו כי כל הפרה שלהם כרוכה באיבוד כספי רב, ואני בטוח שהדבר יגביר את האכיפה ובכך גם את שלומם של בני הנוער שיציפו את שוק העבודה בקיץ הקרוב”.

אמצעי זהירות: כך נסייע לילדות המתבגרות שלנו להתגונן מפני תקיפה מינית 

הורים שואלים: החבר שלה מבוגר ממנה בשש שנים, האם בוודאות הוא ילחץ עליה לקיים יחסים?

חסר לך פריט אחד חשוב מאוד במלתחת הקיץ! למה? כובע

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.