fbpx

אופנת בר מצווה

אופנת בר מצווה

לא רק המתבגרות משקיעות ב’לוק’ שלהן! גם המתבגרים מודעים היטב למראה החיצוני ולאופנה העכשווית. תמו הימים שבהם ההורים בחרו חליפה לילד, ואותו זה לא ממש עניין. הבנים של היום דורשים להופיע לחגיגת בר המצווה שלהם בלבוש הכי עדכני ושיקי ובמראה חתיכי במיוחד. בר מצווה בסטייל


גיל המצוות הוא הגיל שבו הכל מתחיל: בניית האישיות, הזהות המינית, גיבוש אסטרטגיות וכמובן המראה החיצוני. בגיל העשרה המראה החיצוני נראה לנו החשוב מכל. הביקורת שמוטחת אל עבר בני הנוער מציפה אותם ברגשות, מהדהדת בסימפטיה ומקבעת אותם מחוץ או בתוך הנורמה העכשווית. אז מה לובשים בני המצווה באירוע החגיגי שנערך לכבודם? ריקי מחברת קוקה מוקה, מספרת לנו שהנערים  מעדיפים בדרך כלל חליפות מעוצבות הכוללת שלושה חלקים: ג’קט, מכנס וחולצה. הטרנד העכשווי לדבריה הוא חולצות מעוצבות, משולבות רקמות ואבנים, בדרך כלל בצבעי לבן ופסטלים, והכי בולטות בשטח הן לא אחרות מחולצות הפסים. אבל לא רק המראה העסקי המחויט הוא השולט על רחבת הריקודים. אפשר לראות גם מראה ספורט אלגנט בדמוי מכנס קליל עם רקמות מעוטרות על כיסיו, בשילוב חולצה מכופתרת וג’קט מבד כותנה. לדבריה של ריקי מדובר במראה פחות אלגנטי, אך צעיר יותר. כמו כן היא מספרת כי מרבית בני המצווה קונים גם חולצות טישרטים מעוצבות להחלפה באמצע האירוע, חתנים או מה?

משלבים בין המראה המחויט לזרוק

חנה לוקצקי, סטייליסטית מקצועית מחברת דרס אין אנד אאוט, מתארת את השילוב הנערי כשילוב בין המורכב לפשוט, בין זה המחויט לזה הזרוק, ואיך עושים זאת? השכילו ולמדו: אם בחרתם בחולצה מכופתרת אלגנטית, שלבו אותה עם מכנסיים זרוקים יותר, לא מבד מבריק, אלא מכנסיים עם כיסים בגזרת מכנסי סבא, או דגמך. אם בחרתם במכנסיים אלגנטיים ומחויטים, שלבו איתם חולצת כותנה מכופתרת למחיצה, פשוטה יותר, כך תוכלו ליצור מראה חגיגי מאוזן ולא מוגזם. הקפידו לנעול נעליים בצבע המכנסיים- הטריק השווה הזה יאריך לכל נער את מראה הרגל- כמובן אם יש לכם עניין בכך.

מוותרים על הסקיני

לדבריה של לוקצקי כדאי שתקפידו לא ללבוש גופיית סבא מתחת לחולצה מכופתרת לבנה, צאו מהטרנד המבוגר ואל תשכחו שאתם עדיין נערים. כמו כן, השילוב המדוקדק של חולצה אלגנטית – נעליים אלגנטיות – עניבה חלקה ונעלי עור מבריקות – ייקחו אתכם כמה שנים קדימה וישוו לכם מראה אאוט, נדוש ובעיקר עתיק. שימו לב שהמכנסיים אינם קצרים מדי, אינם בוהקים או זוהרים בחושך, בחרו גרביים בצבע הקרוב יותר לצבע המכנס. כלל יסוד – וותרו על מכנסי סקיני – לא משנה כמה קול אתם חושבים שאתם נראים בהם, הם עברו שלב, יצאו מהמודה הגברית, ומי שכן יחליט ללבוש אותם ייראה פאסה. וותרו על שילוב חגיגי ומלצרי בין צבעי שחור ולבן, אתם מלכי האירוע ולא באתם לשרת אף אחד. אל תשכחו להתגלח – גם אם מדובר בשפמפם קטן וחמוד שמציין את תחילתה של בגרות נפלאה, הסירו אותו בחן. במידה ובחרתם בהופעה מעוטרת נצנצים או פייטים, דאגו שהם לא יופיעו גם על המכנס וגם על החולצה, מה שישווה לכם מראה מוגזם למדי. הקפידו על התאמה למידתכם, נכון שאתם הופכים מנערים לגברים, אך ווסט במידה של אבא שלכם יראה עליכם מעט מגוחך. לעולם, לעולם, לעולם אל תנעלו סנדלים לאירוע שלכם!

שמים לב לשילובי הצבעים

לוקצקי מקפידה להדגיש כי גם הבנים שבינינו צריכים להקפיד על שילוב נכון של צבעים, נכון שאתם הופכים לטווסי האירוע, אך כמו תמיד מידתיות נכונה שומרת על איזון ופרופורציה: אם בחרתם בנעליים שחורות או חומות, הקפידו להתאים את צבע החגורה באופן מדויק לצבע הנעליים. במידה והנעליים בצבע אחר, למשל אפור, תוכלו לשלב חגורה עם טקסטורה, כאשר הצבע האפור נוכח בה. אם בחרתם בצבע נעליים לא שגרתי, למשל סגול, כדאי לא לשלב עוד פריט נוסף מאותו הצבע- כמו חולצה למשל. תנו לצבע הבולט לבלוט מבין כל הצבעים הסטנדרטים ולעשות את עבודתו. כשכמו כן הוא – בולט.

משדרגים את המראה

כן, כן, גם עבור בנים יש אקססוריז שיוכלו לשדרג את המראה שלהם ברגע, זה הזמן לקנות ולהתחדש:

שעון – אם אתם מסוג הגבר גבר וכל דקה חשובה לכם, שעון יכול לעשות עבודתו נאמנה בשדרוג המראה. מתי תוותרו עליו? כמו תמיד – אם אינכם מתחברים לאביזר או בכלל שונאים לענוד שעון.

נעליים– לוקצקי מחדדת ומזכירה שנעליים הם סוג של אקססורי- בחרו נעליים נוחות ומגניבות והכי חשוב שלא יהיו חד פעמיות, שתוכלו להשתמש בהם גם בעתיד.

עניבה – אם כבר בחרתם עניבה, חשוב להתאים את האופי שלה לאופי שלכם. בחרו בעניבה משמחת עם הדפסים של דיסני או דמויות מגניבות אחרות. הלוק שיתקבל הוא הומוריסטי, אך עדיין מכובד ובהחלט מתאים לגיל. אגב, ניתן לקנות עניבה חלקה לבנה וזולה ולהדפיס עליה כל תמונה או טקסטורה שהיא בחנויות להדפסת חולצות.

חפתים – למי שלא מכיר מדובר בסיכות עניבה, המתחברות אליה ומחברות בין חלקה החיצוני לפנימי. במידה והעניבה לא עמוסה מדי בטקסטורות, שלבו סיכה מסוג זה ותשדרגו את הופעתכם.

כובע- רק אם אתם ממש מגניב ויש לכם שפע של בטחון עצמי. חלילה לא תבחרו בקסקט בגזרת כובע סבא. שימו לב כי עם כובע מגניב תוכלו לשלב גם חולצה מכופתרת וגם עניבה. (המראה הרשמי והקליל גם יחד).

טבעות – אתם אומנם חתנים, אבל יש לכם עוד זמן עבורן, וותרו על עינוגי האצבעות, הן לא יוסיפו לכם דבר.

שיער – מומלץ ביותר להסתפר אצל ספר מוכר ולא ללכת על משהו חדיש ולא מוכר. חשוב שבאירוע שלכם תישארו אתם, ולמרות הלחץ הכללי השולט באוויר, תרגישו בנוח.

פורסם במגזין 1213 (מקבוצת דפי זהב) – האתר לארגון בר/בת מצווה

נערה, באיזה לוק תבחרי?

איך תצמצמו את הוצאות הבר מצוה?

סערה בעולם האופנה

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.