fbpx

בלי כעס ותסכול

בלי כעס ותסכול

כנס על העצמת ילדים ובני נוער עם הקש”ר; הרצאה על ניהול כעסים למתבגרים

שני כנסים חשובים, המיועדים להורים לילדים עם קשיי קשב ולקויות למידה ולאנשי מקצוע העובדים עם אוכלוסיית המתבגרים, ייערכו במהלך הימים הקרובים.

כל הורה לילד עם קשיי קשב וריכוז (קש”ר) מכיר את המצב שבו לעתים ההתנהגות של ילדו אינה מובנת לסביבה, או שהסביבה נוטה לפרש את ההתנהגות הזו באופן שגוי שעושה עוול לילד. כך מוצא עצמו ההורה עומד ומתנצל בפני סביבתו, מתפתל ומסביר להם שהדברים הם “כך ולא אחרת”. הכנס הראשון בנושא, שיתקיים מחר בבית סוראסקי – מרכז ההדרכה של בית החולים ע”ש שיבא (תל השומר), יציג כלים יישומים שיאפשרו לנו להפוך את הילדים ובני הנוער שאובחנו כבעלי ADHD (הפרעת קשב וריכוז עם היפראקטיבות) לסוג של שגרירים לקושי שלהם. כי הם, יותר מכל אדם אחר, יכולים להסביר אותו לסביבה – מגוף ראשון כמובן.
הקונספט החדשני הזה יוצג בכנס לראשונה על ידי לאורה וולמר, מי שנחשבת מהמובילות בתחום הזה בארץ, שתעניק להורים כלים יישומיים איך לשוחח עם ילדיהם על מצבם בצורה בונה ומעצימה כך שיוכלו להבינו ולהסבירו לאחרים. וולמר היא פסיכולוגית קלינית, מטפלת, מרצה ומחברת שני רבי מכר בתחום (“האיידיאייצ’די שלי”, “אני אתה אנחנו”, הוצאת אמציה).

“השיטה תלמד ילדים לדבר על מצבם בצורה נעימה ולא תוקפנית, להגברת המודעות, הכבוד, היחס ההוגן וההשתלבות בחברה” אומרת וולמר, שמכנה את הקונספט: “שגרירי קש”ר (קשב וריכוז)”.
במסגרת הכנס תנחה וולמר מופע ייחודי בשם “הפרעת קשב – זה כל הסיפור”, שבמהלכו יתרום הקהל תרחישים אמיתיים שקרו – אותם יגלמו על הבמה שחקנים מנוסים שיעניקו להם פרספקטיבה חדשה.

# הופכים ילדים לשגרירי קש”ר –  כנס בהנחיית לאורה וולמר בבית סוראסקי (תל השומר), 1.11.11, 15:30-19:30, לפרטים נוספים והרשמה

ביום חמישי בערב תקיים עמותת מרום לחינוך וקידום לקויי למידה הרצאה בנושא “ניהול כעסים למתבגרים” בכפר הירוק. המרצה, שלי זאנטקרן, היא יועצת חינוכית, מומחית בתחום הפסיכותרפיה ההתנהגותית קוגניטיבית.
לדברי זאנטקרן, “הורים רבים מתקשים לעמוד מול התפרצויות הזעם, הכעס והתוקפנות של ילדיהם ולעתים גם אינם מצליחים לזהות את הסיבה להתפרצות הזו. כיום ידוע כי אין סיבה בודדת להתנהגות ‘מתפוצצת’ וכי לעתים היא אינה תלויה רק בחינוך, אלא עלולה לנבוע ממגוון סיבות אובייקטיביות: קשיי קשב, הפרעה מרדנית (ODD) או הפרעת התנהגות, קושי בכישורים חברתיים, קושי שפתי, חרדה ועוד”.

בהרצאה זו יובהר להורים מהו הקושי העומד בפני ‘הילד המתפרץ’ ויינתנו פתרונות ודרכים להתמודדות עם כעס ותסכול אצל המתבגר.
“עבור ילד שאינו יודע איך להתמודד עם מצבים מתסכלים, עונש הוא רק סיבה נוספת להיות מתוסכל; כשם שלא נדרוש מילד עם לקות ראיה לקרוא ללא משקפיים, כך גם לא נדרוש מילד חסר כישורים לגמישות ועמידה בתסכולים להתמודד עם מצבים מתסכלים ללא מתן ‘משקפיים’ תואמים”, מסבירה זאנטקרן.

# הרצאה בנושא “ניהול כעסים למתבגרים” – מתחם בית הספר התיכון מרום (עמותת מרום), הכפר הירוק ברמת השרון, 3.11.11, 20:30, דמי כניסה: 50 שקל, לפרטים נוספים והרשמה

תופעה: בני נוער בישראל קונים זרעי מריחואנה ברשת

נשירה סמויה: מה שלא מספרים לנו במערכת החינוך

מתבגרים עם בעיות קשב וריכוז. הקשיים ודרכי ההתמודדות


עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.