fbpx

ממי, תתכונן לשינוי

ממי, תתכונן לשינוי

 

הילדים גדלו? נגמרו התירוצים. אחרי שנים ארוכות של משרת אם מתפשרת, שהקלה עלייך בגידול הזאטוטים, הגיע הזמן להתחיל לשחרר (הם עדיין צריכים אותך, אבל הרבה פחות), ולהתפנות להגשמה עצמית. המודל “ממי איך” יסייע לך להתחיל לבצע את השינוי המקצועי הנכון לך. עדכני את בעלך שאת יוצאת לדרך

זוכרת את השנים שבהן פינטזת על קריירה מוצלחת שתביא לידי ביטוי את כל היכולות שלך? הכוונה ליכולות האמיתיות שלך – לא ליכולת שטיפת כלים מהירה, החלפת חיתולים או ריצה אחרי הילד שמנסה לקפוץ ראש מהמגלשה, אלא לאותן יכולות שמוכיחות כי מלבד היותך אמא את גם אישה אינטליגנטית, מבריקה וסוחפת.

אז הנה, הילדים שלך גדלו ונגמרו התירוצים. הם אמנם עדיין צריכים אותך, אבל הרבה פחות מאשר בעבר, ולכן זה הזמן האולטימטיבי עבורך להתפתח ברמה האישית, ואולי אפילו לעשות הסבה מקצועית. אבל איך עושים את זה? איך עוברים מהמקום הנוח והמוכר שאליו התרגלת במשך שנים למקום ששימש עד היום רק לחלומות בהקיץ על השינוי העתידי המיוחל (“אחרי שהילדים יגדלו”)? המדריך השימושי הבא, המבוסס על מודל שאני מכנה “מָמִי אֵיך?”, עשוי לסייע לך בצעד הראשון לעבר הגשמת החלום:

שלושת הממים

לפי אינשטיין, 95 אחוז מפתרון בעיה הוא לשאול את השאלה הנכונה. גם בהסבה המקצועית שלך, ההגדרות הנכונות הן שיקבעו את מידת ההצלחה של התהליך.

מה – הגדירי מה את בעצם רוצה: השאלה הזו מורכבת מכל השאלות הבאות, ולכן חשוב שתנסי לתת מענה לכולן (פנטזי בלי מעצורים, אך הישארי עם רגליים על הקרקע).

  • מה את הכי אוהבת לעשות?
  • מה התשוקה הגדולה ביותר שלך – זו שמניעה אותך לרצות לשנות?
  • מה מיוחד בך, שהיית רוצה לתת לו ביטוי בתהליך השינוי?
  • מהם הכישורים, היכולות והעוצמות שתביאי איתך לתחום החדש?
  • מהם התחומים שבהם היית רוצה לעסוק, אילו רק יכולת לבחור ללא פחד או מגבלה?
  • מה ייחשב מבחינתך הצלחה?

 

מי – בדקי מי יבוא לעזרתך: הגדירי מי הם השותפים והמסייעים שלך בדרך, כלומר מי יכול לסייע לך בתהליך – מקורות מידע, יועצים, חברים, משפחה, פורומים באינטרנט וכו’.

איך – חשבי איך תוציאי את התוכנית אל הפועל:

  • האם את זקוקה להשלים לימודים או הכשרות מקצועיות לצורך כניסה לתחום החדש?
  • האם את זקוקה להשקעה כספית? ואם כן, כמה ולאיזו מטרה? באילו מקורות תקציביים תוכלי להשתמש?
  • האם את נדרשת לשכור משרד או חנות?
  • האם את זקוקה לייעוץ/אימון למטרת קבלת החלטות וביצוע השינוי?

“שאלת ה “איך”, בניגוד לשאלת ה “מה”, מתייחסת לטקטיקה, לתוכנית העבודה, לפירוט התהליכים, העזרים והאמצעים, שיאפשרו לך להפוך את ה”מה” הרצוי שאליו את משתוקקת למקצוע חדש ומרגש. רק כעת, לאחר שאספת את המידע אודות התשוקה שלך, האפשרויות והצרכים, תוכלי להגיע להחלטה ולבחור בעיסוק החדש.

תיהני מהדרך

עלייך לזכור שעד היום עבדת במשרה כפולה – גם עבודה לצורך פרנסה וגם עבודה בתוך הבית, בגידול המשפחה. לכן, לדרך שתעברי מרגע זיהוי החלום ועד הפיכתו למציאות ישנה משמעות רבה והיא דורשת את הזמן שלה. תני לעצמך את הזמן הזה, הירגעי ונסי ליהנות מהדרך. כי תמיד גם לדרך, ואת זה אל תשכחי לרגע,  יש ערך.

 

הכותבת היא מנכ”ל חברת STS – ייעוץ ואימון לניהול רב-תחומי

קואצ’ינג ברשת: איזה מקצוע יכול להתאים לי?

למה ההגשמה העצמית שלך תלויה בזוגיות?

הילדים עולים במשקל? נסו את פתרונות הרפואה הסינית

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.