fbpx

סוכות: חמשת המומלצים שלנו

עשרות פסטיבלים, טיולים, תערוכות, הצגות וסרטים מוצעים לנו במהלך חול המועד סוכות. אבל מי בכלל צריך את כל זה? הרי לכם 5 פעילויות מדליקות מתוצרת עצמית, שמתאימות לסוכה ובכלל, עבור כל אלה שלא ששים להצטופף בחוץ עם כל עם ישראל ובסוף גם להישאר עם חור גדול בכיס. הנאה מובטחת


1. סוכת “האח הגדול”

ממלאים את מצוות הישיבה בסוכה?כל הכבוד! אבל כדי לא להשתגע משעמום, כדאי לשלב ברביצה והאכילה איזושהי תוכנית מקורית ועם תוכן. למשל, תוכנית ריאליטי בהפקה עצמית. כל מה שצריך לעשות זה לדמיין שהסוכה שלכם היא בית “האח הגדול” ולתעד את קורותיכם במצלמת וידיאו (אפשר גם סלולרי). בשלב מסוים תתרגלו למצלמה, בדיוק כמו החבר’ה מהטלוויזיה, ובטוח שיצאו לכם מטעמים: איזה ריב בין החמות לכלה, הערה צינית של הגיסה, בדיחה של המתבגר – וגם רגעים של חסד (מה טוב ומה נעים שבת אחים גם יחד).
ואם “האח הגדול” לא עושה לכם את זה, תוכלו להסתפק בתוכנית כמו “מאסטר שף” (כל אחד מבני הבית מכין תבשיל מיוחד, מביא לסוכה, ומקבל ציון), או סתם תוכנית אלטרנטיבית של מדיטציה ויוגה על מזרנים בסוכה. העיקר שיהיה סבבה.

סוכות: חמשת המומלצים שלנו

2. אפיית לחם משפחתי

יש אינספור מאכלים ותבשילים משובחים שכיף להכין יחד, בהרכב משפחתי מלא. אנחנו בחרנו בלחם גבינת רוקפור, חמוציות ומרווה, שהמתכון להכנתו ניתן לנו באדיבות השף סהר רפאל ממסעדת “כרמים” במושב סגולה (שלא תתבלבלו, מצות זה בפסח).
אחלה נשנוש לזמן שאתם יושבים בסוכה, במטבח או בסלון, וגם משביע למדי  – כך לא תגיעו לארוחות החג מורעבים מדי ולא תגזימו באכילה.

אז מה צריך שיהיה בבית?

  • 550 גרם קמח מנופה
  • 1 כף שמרים יבשים
  • 1 וחצי כפות סוכר
  • חצי כף מלח
  • 2 שיני שום קצוצות
  • 150 גרם גבינת רוקפור
  • 10 עלי מרווה קצוצים גס
  • 50 גרם חמוציות
  • 400 מיל מים קרים
  • 3 כפות שמן זית

איך מכינים?

  • מערבבים את כל המרכיבים, למעט המים והשמן.
  • בוזקים פנימה את המים, מערבבים ולשים במשך כ-8 דקות עד שהבצק רטוב ורך (ניתן לקמח מעט כדי ללוש יותר טוב).
  • מניחים את הבצק בקערה ומכסים בניילון נצמד למשך 60-45 דקות.
  • לאחר זמן התפיחה (כשנראה שהבצק הכפיל את נפחו) לשים את הבצק עוד לישה קצרה, ומחלקים לשלוש כיכרות לחם.
  • לאחר שעיבדנו את הלחם עד לצורה הרצויה, מבצעים מספר חתכים לאורך הבצק.
  • מחממים את התנור לחום של 220 מעלות צלזיוס ואופים במשך כ-7 דקות. מורידים את הטמפרטורה ל-180 מעלות צלזיוס, וממשיכים לאפות למשך 11-8 דקות.
  • מוציאים מהתנור ונותנים ללחם לנוח כ-20 דקות.
  • מגישים עם חמאה לבנה, מלח גס, שמן זית ומיץ עגבניות.

בתיאבון!

סוכות: חמשת המומלצים שלנו

3. הכנת בושם יחד עם המתבגרת

המבצעים הרבים שרשתות הפארמים השונות מציעות לנו בחגים יכולות לגרום לכל ילדה מתבגרת לוותר על דמי הכיס שקיבלה בחודשים האחרונים לטובת בושם ממותג ויוקרתי. זו ההזדמנות להסביר לה שהבושם היוקרתי מריח אחרת על כל אחת ולא בהכרח מחמיא לה, כמו גם שהחומרים שהוא מכיל לא בהכרח ידידותיים לסביבה ולגופה. אז מה כן? הכנה משותפת של בושם טבעי – גם זמן איכות וגם קוסמטיקה טבעית (זה נורא טרנדי היום, תודו).
חברת לבידו (LAVIDO – ייבוא שמנים וייצור קוסמטיקה טבעית), נידבה לנו במיוחד מתכון ריחני שכזה. אתם בוחרים בניחוח המועדף עליכם:

איך מכינים? לוקחים בקבוק זכוכית ריק של 30 מ”ל ומעלה, עם פקק מרסס. ממלאים בו 25 מ”ל של אלכוהול בריכוז של 95%, ולתוכו מטפטפים את השמנים האתריים הבאים (בהתאם לניחוח הרצוי – פירוט בהמשך). מערבבים הכול יחד, ובמידת הצורך מכפילים את המינון.

לניחוח פרחוני מתקתק:
10 טיפות יסמין בחוחובה, 10 טיפות ורד בחוחובה, 15 טיפות אשכולית, 5 טיפות של  ילנג ילנג, 10 טיפות לבנדר בולגרי.

לניחוח אקזוטי:
10 טיפות ברגמוט,  10 טיפות ילנג ילנג, 20 טיפות לבנדר בולגרי, 10 טיפות יסמין, 5 טיפות עשב לימון.

לניחוח לבנדר:
20 טיפות לבנדר צרפתי, 15 טיפות לבנדר בולגרי, 10 טיפות ברגמוט, 10 טיפות מנדרינה

סוכות: חמשת המומלצים שלנו

4. בזאר אופנה (הבונוס: סידור הארונות בבית)

כל אחד מבני הבית מארגן את הארון שלו – מעביר בגדי קיץ למדפים העליונים, בגדי חורף לתחתונים – ואת כל מה שלא לובשים (ולא לבשנו כבר שנה) שמים בצד.
בשלב הבא, אוספים מכולם את הבגדים שנשארו בצד ומרימים מהם בזאר אופנה מגניב: תולים על סטאנד קולבים עם הבגדים, ואז מזמינים אלינו הביתה חברים של הילדים – שיראו אם משהו מהבגדים שלנו מוצא חן בעיניהם. אין מניעה, כמובן, שגם בני הבית עצמם ייהנו מהשלל: אולי האחות הצעירה תשמח לקבל את החצאית היפה של אחותה, התלויה על קולב בבזאר המאולתר, ולהפוך אותה למיני? ג’ינס ארוך שלא לבשתן כבר שנה יכול להפוך למכנסון קצר של המתבגרת, וכו’.

בסיום הבזאר, מקפלים כל מה שנשאר בשקיות ומעבירים לאחד המרכזים שמתרימים לנזקקים. ובעניין הבונוס: הבזאר הוא תמריץ נהדר לבני הבית, ובעיקר לצעירים שביניהם, להכין את הארון שלהם לחורף ולא להתמהמה עם זה עד הקיץ הבא!

סוכות: חמשת המומלצים שלנו

5. סרט לילדים, שקט לכם

אם מיציתם את הגיבוש המשפחתי זהו הזמן האידיאלי להפרדת כוחות, כי חשוב לזכור לבלות גם בנפרד. איך עושים את זה? שולחים את הילדים ללהיט החדש בקולנוע ומשאירים לעצמכם, ההורים, בית פנוי.

סוכות: חמשת המומלצים שלנו

ההמלצה שלנו: הסרט “ספיי קידס 4”, שמספק לא רק צפייה בתלת ממד אלא גם שילוב אפקטים של ריח באמצעות כרטיסי גירוד מיוחדים. העלילה עצמה, למי שלא מסתפק בעניין הריח, עוסקת במריסה קורטז וילסון (ג’סיקה אלבה), שהייתה בעבר סוכנת סמויה וכיום נשואה לכתב טלוויזיה, אמא לתינוק ולזוג תאומים חורגים שלא ממש רוצים אותה בסביבה. הבעיה האמיתית מתחילה כששומר הזמן המטורף (ג’רמי פיבן) מאיים להשתלט על העולם, והיא נדרשת לחזור לתפקיד. כשסוף העולם נראה קרוב מתמיד, התאומים נאלצים לשתף פעולה עם אמם החורגת ומגלים להפתעתם שהיא אחת המרגלות הטובות בעולם.
הילד שלנו סיכם זאת כך: “אני ממליץ על הסרט כי הוא מותח ומעניין והיה ממש כיף להריח ריח של פלוצים וממתקים”. ומה איתכם? אתם מוזמנים ליהנות מהשקט בבית ולפנות קצת זמן לזוגיות.

חג שמח!

סליחות: על הורים שהותירו בילדם צלקת המתקשה להגליד

הבטחות: איך נצליח לקיים את ההבטחות לשנה החדשה?

זמן איכות: קלפי מודעות למשחק תקשורתי עם המתבגרים

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.